المان‌های شهری متناسب با فرهنگ و تاریخ ارومیه طراحی شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در طراحی المان‌ها و شهرنماهای ارومیه توجه به تاریخ و هویت این شهرستان مورد غفلت قرار گرفته که باید طرح‌هایی متناسب با تاریخ و جاذبه‌های گردشگری ارومیه طراحی شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، عادل اعظم انهر 28 تیر 1402 در نشست هفتگی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ارومیه اظهار کرد: نماد شهر ارومیه به عنوان شناسنامه شهر باید در بردارنده پیام‌های هویتی، اسلامی، گردشگری، آداب و سنن متعالی و تاریخ پر از حماسه، شجاعت و رشادت‌های دفاع مقدس بوده که متضمن امید و ایمان برای نسل‌های آتی باشد.

دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اهمیت نماد شهر افزود: نگاه جامع به شهر، شادابی، امید، غیرت، حماسه، سبک زندگی بی‌آلایش و بی‌تکلف، عرفان و نگاه توحیدی در کنار اقلیم خشن و سخت آذربایجان غربی و ارومیه و تربیت مردان مقاوم در بطن حوادث باید مورد توجه ویژه قرارداده شود تا همه آنها را در نماد اصلی شهر و خرده نمادهای بصری شاهد باشیم.

او ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری به قید فوریت با تنظیم و ارسال لایحه به شورای شهر در راستای برگزاری فراخوان یا مسابقه براساس شاخص‌های اولویت‌دار با مضمون طراحی نمای شهر منتشر و از ایده و نظرات صاحب‌نظران، نخبگان و اساتید دانشگاهی استفاده کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: در شهرهای دیگر کشور با وجود اینکه جاذبه‌های توریستی یا تاریخی پرافتخاری همانند ارومیه ندارند با ابتکار عمل، خلاقیت و ذوق هنری المان‌های زیبایی طراحی شده که به یکی از جاذبه‌های گردشگری آن شهرها تبدیل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042802311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha