دومین جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه تشکیل شد

مدیرپایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، از تشکیل دومین جلسه هیئت راهبردی ایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه به منظور بررسی‌های تخصصی و کارشناسی مرمت‌های اضطراری خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، گفت: دومین جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه شامگاه ۳ مرداد از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در اتاق جلسات اداره کل میراث‌فرهنگی استان زنجان با حضور اعضا تشکیل شد. این هیئت متشکل از مدیرکل استان، اعضای شورای راهبردی و تعدادی از کارشناسان در رشته‌ها و گرایشات تخصصی و در صورت نیاز به سایر کارشناسان از دیگر رشته‌های ذیربط است که هر یک به تناسب موضوع موردنظر به جلسه دعوت خواهند شد تا از تجارب و تخصص کارشناسان به نحو احسن استفاده شود.  

مدیرپایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه با تاکید بر ضرورت و اهمیت تشکیل جلسات هیئت راهبردی گفت: تشکیل جلسات هیئت راهبردی در راستای محافظت اصولی با رعایت استانداردهای مطرح جهانی در عرصه حفاظت فنی و روش‌های تخصصی مرمت و حفاظت گنبد سلطانیه بسیار اهمیت دارد.

دومین جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه تشکیل شد
 
او تصریح کرد: با بررسی تخصصی هر پروژه پیش از اجرای آن، نواقص فنی-تخصصی احتمالی در طرح بررسی و با اتخاذ راهکارهای مناسب از اجرای روش‌های نامناسب حفاظتی و مرمتی در بناهای تاریخی پیشگیری می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050500285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha