جلسه اعضای سازمان جهانی گردشگری برای بازنگری در گردشگری آفریقا برگزار شد

رهبران گردشگری از سراسر آفریقا برای بازنگری و تنظیم مجدد نقش این بخش به عنوان محرک توسعه و فرصت در سراسر منطقه گرد هم آمده‌اند.

به گزارش میراث آریا، در شصت و ششمین نشست کمیسیون منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) برای آفریقا، کشورهای عضو به نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی و بخش خصوصی پیوستند تا بر فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری گردشگری تمرکز کنند و در عین حال نیاز حیاتی برای رسیدگی به چالش‌ها از جمله بحران آب و هوا را شناسایی کنند.

گردشگری در آفریقا: بازگشت به روزگار خوب گذشته

طبق آخرین داده‌های سازمان جهانی گردشگری، گردشگری در سراسر آفریقا پس از بحران بی‌سابقه ناشی از همه‌گیری کرونا در حال بازگشت به دوران اوج گذشته‌اش است.

  • ورود گردشگران بین‌المللی به سراسر آفریقا در پایان سه ماهه اول سال جاری به ۸۸ درصد نسبت به سطوح قبل از همه‌گیری بازگشته است.
  • در سطح زیرمنطقه‌ای، شمال آفریقا عملکرد بسیار قدرتمندی در این عرضه دارد. در اینجا، گردشگران ورودی‌ها در واقع ۴ درصد بیشتر از سطوح قبل از کرونا در سال ۲۰۱۹ بوده است.
  • درآمد جهانی گردشگری بین‌المللی برای افریقا در سال ۲۰۲۲ به ۱ میلیارد دلار رسید که ۵۰ درصد رشد واقعی را نسبت به سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. در میان مقاصد آفریقایی با داده‌های موجود، مراکش و موریس به‌طور قابل‌توجهی از درآمدهای گردشگری ۲۰۱۹ خود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ فراتر رفته‌اند.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، ضمن خوش‌آمدگویی به نمایندگان گفت: دستور کار UNWTO برای آفریقا تطبیق داده شده است. چشم‌انداز ما برای گردشگری آفریقا نیز عبارتست از: حکمرانی قوی، آموزش بیشتر و مشاغل بیشتر و بهتر. برای دستیابی به این چشم‌انداز، هدف ما ترویج نوآوری، حمایت از نام تجاری آفریقا، تسهیل سفر و باز کردن مسیر شد از طریق سرمایه‌گذاری و مشارکت عمومی-خصوصی است.

اعضا در موریس جلسه برگزار کردند

UNWTO از هیئت‌های ۳۳ کشور، از جمله ۲۲ وزیر گردشگری، دو معاون وزیر و چهار سفیر در این نشست که مهمترین رویداد سالانه برای کشورهای عضو منطقه است، استقبال کرد.

همچنین نخست وزیر جمهوری موریس، پراویند کومار جوگناوث، و همچنین معاون نخست وزیر، وزیر مسکن و برنامه‌ریزی برای زمین، وزیر گردشگری جمهوری موریس، و نایب رئیس شورای اجرایی UNWTO، استیون اوبیگادو نیز در این جلسه شرکت کردند که این امر نشان از سطح بالای حمایت سیاسی از این رویداد و ماموریت UNWTO برای هدایت توسعه گردشگری در سراسر آفریقا دارد.

همچنین کمیسر تجارت و توسعه اتحادیه آفریقا، آلبرت موچانگا، دبیر کل بازار مشترک آفریقای شرقی و جنوبی (COMESA)، چیلش امپوندو کاپویپوه، دبیر کل اتحادیه مشترک المنافع، پاتریشیا اسکاتلند کی سی، مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد، لای محمد، هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد برای موریس و سیشل لیزا اس. سینگ، نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP)، آماندا سئوماگا، و نمایندگانی از بانک توسعه آفریقا، بانک جهانی، و از IFEMA و بنیاد مراقبت از Tui در این جلسه حضور داشتند.

خلاصه‌ای از دستاوردهای UNWTO در سال گذشته با تمرکز ویژه بر اولویت‌های اصلی گردشگری در آفریقا به اعضا ارائه شد:

  • سرمایه‌گذاری در گردشگری: UNWTO مجموعه جدیدی از دستورالعمل‌های سرمایه‌گذاری را برای موریس ارائه کرد که برای ارتباط سرمایه‌گذاران با پروژه‌های گردشگری در این کشور طراحی شده است. دستورالعمل‌ها به دنبال انتشارات مشابه متمرکز بر تانزانیا هستند و نسخه‌هایی برای مالاوی، مراکش، موزامبیک، نامیبیا، رواندا و زامبیا در حال توسعه است. UNWTO همچنین دو مجمع سرمایه‌گذاری گردشگری در آفریقا برگزار کرده است.
  • برابری جنسیتی و توانمندسازی جوانان: با توجه به اینکه گردشگری به دلیل توانایی منحصر به فردش در ایجاد برابری جنسیتی و توانمندسازی جوانان آفریقایی شناخته شده است، توصیه‌هایی در مورد پیشرفت کمیته زنان UNWTO در رهبری گردشگری برای آفریقا و تمرکز سازمان بر آموزش و تحصیل ارائه شد. دستاوردهای کلیدی شامل اجلاس آموزشی مهمان‌نوازی مسافرتی و گردشگری (زامبیا، مه ۲۰۲۳) و برنامه‌هایی برای افتتاح یک آکادمی بین‌المللی در نیجریه است.
  • حمایت از «برند آفریقا»: به اعضا جدیدترین اطلاعات در مورد کار UNWTO برای توانمندسازی متخصصان گردشگری آفریقایی برای به عهده گرفتن مسئولیت روایت داستان برند افریقا ارائه شد، از جمله از طریق دو نسخه از گفتگوی اتاق فکر برند آفریقا و برنامه‌هایی برای کارگاه آموزشی رسانه UNWTO.

UNWTO با همکاری نزدیک با کشورهای عضو خود از سراسر منطقه، دستور کار خود را برای آفریقا - گردشگری برای رشد فراگیر به روز کرده است. نقشه راه اصلاح‌شده چالش‌های جدید گردشگری پس از همه‌گیری کرونا و اولویت‌های مشخص‌شده توسط اعضا را نشان می‌دهد.

گردشگری به اقدامات اقلیمی می‌پردازد

UNWTO با درک تأثیر رویدادهای شدید آب و هوایی، از جمله توانایی امواج گرمای شدید برای قطع کردن خطوط حیاتی که این بخش برای مقاصد در سرتاسر جهان ارائه می‌دهد، به هدایت گردشگری به سمت پایداری بیشتر ادامه می‌دهد. در موریس، جدیدترین اطلاعات در مورد کارهای UNWTO در حوزه پایداری، به ویژه رهبری آن در شبکه گردشگری One Planet و پیشرفت بیانیه گلاسکو در مورد اقدام اقلیمی در گردشگری، به اعضا ارائه شد.

گردشگری برای توسعه روستایی

در پس‌زمینه نشست کمیسیون منطقه‌ای، زوراب پولولیکاشویلی از لومورن که توسط UNWTO به عنوان یکی از بهترین دهکده‌های گردشگری شناخته شده است، بازدید رسمی کرد. دهکده موریسی Old Grand Port (بندر بزرگ قدیمی) نیز مورد ستایش قرار گرفت.

*ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 1402050700380

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha