رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی از رونمایی پوستر دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور جبارعلی ذاکری قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر، رؤسای کمیته‌های ستاد و رؤسای انجمن های صنفی تأسیسات گردشگری استان برگزار و از پوستر دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری رونمایی شد.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد افزایش میزان اقامت و بازدید گردشگران از اماکن تاریخی، موزه‌ها و مراکز گردشگری استان در مقایسه با سال گذشته بوده‌ایم، به طوری که طی پنج ماه سال جاری، ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار بازدید از کل جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی آذربایجان شرقی انجام شده است.

او ادامه داد: طی پنج ماه اخیر از مجموع بازدیدهای صورت گرفته، ۴۰۱هزار و ۸۱۲ مورد به بلیت‌فروشی‌های موزه‌های استان اختصاص دارد که از میان بازدیدهای صورت گرفته، کلیسای سنت استپانوس با ۱۲۰هزار و ۳۱۹ مورد بازدید رتبه نخست، موزه آذربایجان با ۵۷هزار و ۸۵۹ مورد و موزه قاجار با ۵۰هزار و ۹۷۴ مورد به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایحان شرقی همچنین به انجام بازدیدهای نظارتی مستمر بر واحدهای فعال گردشگری استان و دستگاه‌های ذیربط اشاره کرد و گفت: طی پنج ماه سال ۱۴۰۲، ۳۱۰ مورد نظارت از واحدهای فعال گردشگری استان انجام گرفته که به دنبال آن ۱۱۴ مورد تذکر، ۳۹ مورد اخطار صادر شده است.

ذاکری همچنین از برگزاری دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز در مهرماه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: مهرماه امسال تبریز میزبان رویداد بزرگ صنایع‌دستی و گردشگری است که میزبان بسیاری از فعالان این عرصه خواهد بود، لذا از تمامی رؤسای کمیته‌های ستاد خدمات سفر استان خواستاریم تا تمهیدات لازم را برای تسهیل حضور و برگزاری این نمایشگاه در تبریز را فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052501366

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha