خبرنگاران سفیران ایمنی جاده‌ها می‌شوند/ برگزاری رالی با هدف ترویج فرهنگ رانندگی ایمن

رالی گردشگری خانوادگی ویژه خبرنگاران با هدف ترویج فرهنگ رانندگی ایمن برگزار و به شرکت‌کنندگات کارت «سفیران ایمنی جاده‌ها» اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، جلسه آموزشی رالی گردشگری خانوادگی ویژه خبرنگاران صبح امروز ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای جلسه امید شریفی مدیر روابط عمومی، ارتباطات و امور رسانه کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با اشاره به نکات مربوط به مسابقه، نقشه‌خوانی، رعایت ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی را ملاک‌ انتخاب برگزیدگان عنوان کرد.او با اشاره به اینکه سرعت در این رالی ملاک نیست، افزود: آموزش و نکاتی که ملاک سنجش نفرات برگزیده است طی این جلسه به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

شریفی متذکر شد: علاوه بر نفرات برگزیده رالی در دو بخش بهترین عکس و بهترین روایت نیز جوایزی اهدا می‌شود.

محمود لاهرودی رئیس کمیته آموزش کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به آمار بالای تصادفات رانندگی در دنیا اشاره و دلیل ۷۰درصد هر تصادفی را عوامل انسانی عنوان کرد و افزود: آگاهی، مدیریت بحران و مسئولیت اجتماعی می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

او با بیان اینکه از سوی کانون اتوموبیل‌رانی و ‌جهان‌گردی جمهوری اسلامی ایران به شرکت‌کنندگان کارت «سفیران ایمنی جاده‌ها» اهدا می‌شود، ادامه داد: دارندگان این کارت موظف به آموزش و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در راستای کاهش تصادفات هستند.

رئیس کمیته آموزش کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات رالی را ترویج فرهنگ رانندگی ایمن عنوان کرد و از خواب‌آلودگی به‌عنوان بیشترین عامل تصادفات رانندگی نام برد و افزود: بانوان در کاهش تصادفات رانندگی می‌توانند تاثیرگذار باشند و خواب‌آلودگی راننده را مدیریت کنند.

لاهرودی همچنین ابراز امیدواری کرد که شرکت‌کنندگان مسابقه ایمنی داشته باشید و همگی برای کمک به جان افراد نقش داشته باشند.

محمود عباسی پیشکسوت اتومبیل‌رانی ایران با بیان اینکه اتومبیل‌رانی دارای زیرشاخه‌های گسترده است و بی‌شباهت به ورزش دو و میدانی نیست، افزود: این رالی خانوادگی جز رالی‌های شهری محسوب می‌شود که در آن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حائز اهمیت است.

به گفته او طی مسیر طراحی شده در نقشه، رعایت سرعت‌های متعادل و رسیدن در زمان‌های مطلوب کنترل‌های بین راه از اهداف این مسابقه است.این پیشکسوت اتومبیل‌رانی ایران در ادامه به آموزش‌های مربوط به نقشه‌خوانی پرداخت و به سئوالات شرکت‌کنندگان پاسخ داد.

رالی گردشگری خانوادگی ویژه خبرنگاران با همکاری اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲ از مقابل ساختمان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052601466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha