برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان صنایع‌دستی در ملایر همدان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر از برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان صنایع‌دستی در شهرستان ملایر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا وبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ابراهیم جلیلی گفت:  به‌منظور توسعه و ترویج  صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، کلاس‌های آموزش رایگان صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی روی سفال، پیکره تراشی، منبت ریز، چرم دوزی و مروار بافی در خانه صنایع‌دستی شهرستان (عمارت مصدقی) برگزار شد.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر افزود: رشته‌های مروار بافی در روستاهای ضربعلی، یونس، حاجی آباد نیز در حال برگزاری  است.

او تصریح کرد: این کلاس‌ها به مدت یک ماه و طی 10 جلسه به هنرجویان به شکل تئوری و عملی آموزش داده می‌شود در پایان پس از برگزاری آزمون برای هنرجویان مجوز شرکت در دوره آموزشی صادر خواهد شد.

جلیلی بیان کرد: صنایع‌دستی جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد شهرستان دارد و نقش هنر دستی در اقتصاد جوامع محلی  بر کسی پوشیده نیست  و تاثیر شگرفی در اشتغال‌زایی، تولید، صادرات،‌ توسعه فرهنگ بومی و گردشگری دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اظهار کرد: صنایع‌دستی پیشران گردشگری و اقتصاد شهرستان است و امر آموزش بسیار مهم بوده و مورد توجه ویژه شهرستان و اداره‌کل قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053101786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha