مراسم تکریم و معارفه سرپرست پایگاه میراث جهانی شهر یزد برگزار شد

آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد روز سه شنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور محمدجواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، رضا سامه مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی، مدیرکل و معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و سایر مسئولان آیین تکریم و معارفه سرپرست پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد در محل سالن حمیدیا استانداری برگزار شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و خدمات ارزنده محسن عباسی هرفته، مجید علومی به عنوان سرپرست جدید پایگاه شهر میراث جهانی یزد معرفی شد.

در این مراسم، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، ثبت، نگه داری و نشر پیوند بین کالبد و فرهنگ منبعث از کالبد بافت تاریخی شهر یزد را رسالت اصلی مجموعه پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد عنوان کرد.

ابوالحسینی ادامه داد: ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد، انسان محور بودن این میراث ارزشمند را بیشتر مسجل نمود و خواستار حفظ و نشر پیوند بین کالبد و فرهنگ منبعث از کالبد این میراث تاریخی توسط پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد شد.

او تشکیل و فعالسازی ستاد راهبردی میراث جهانی شهر تاریخی یزد و کارگروه های ذیل آن و ‌افزایش نقش مشارکتهای مردمی از را دیگر ماموریت های این پایگاه عنوان کرد.

در این آیین مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اهدای لوحی از تلاش‌ها و زحمات 6 ساله محسن عباسی هرفته به عنوان مدیر پایگاه جهانی شهر یزد قدردانی کردند.

مراسم تکریم و معارفه سرپرست پایگاه میراث جهانی شهر یزد برگزار شد

انتهای پیام/

کد خبر 1402053101851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha