مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی و شهرداری منطقه ۸ در اجرای ۳ پروژه گردشگری در بافت تاریخی تبریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از مشارکت این اداره‌کل میراث‌فرهنگی و شهرداری منطقه ۸ در اجرای ۳ پروژه گردشگری در بافت تاریخی تبریز خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: در جریان بازدید از فضاهای مستعد بازآفرینی شهری محدوده مرکزی تبریز به همراه رئیس اداره میراث‌فرهنگی تبریز، معاون معماری و شهرسازی، شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز، اهمیت توانمندسازی و توسعه ظرفیت‌های گردشگری با همکاری نهادهای متولی مورد تأکید قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: موزه عصر آهن، بوستان خاقانی، گوی مسجد(مسجد کبود) خیابان روشنایی، بازار تبریز، کوی خزر و خیابان ارتش شمالی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری تبریز در بافت مرکزی هستند، که با توسعه و اتصال این فضاها می‌توانیم سیاست‌های کلان بازآفرینی شهری را محقق کنیم.

او با بیان اینکه برای اجرای سه پروژه مشترک عمرانی با شهرداری منطقه ۸ تبریز به توافق رسیده‌ایم، گفت: بر همین اساس عملیات عمرانی توسعه بوستان خاقانی و اتصال این پارک به خیابان روشنایی، سنگفرش خیابان روشنایی و اتصال موزه عصر آهن به مسجد کبود و بوستان خاقانی به همدیگر و همچنین نماکاری و جداره‌سازی سنتی دیوارهای موزه عصر آهن تبریز آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی داد: مرمت و جداره‌سازی بازار تبریز از دیگر پروژه‌های بازآفرینی شهری است که در راستای توانمندسازی ظرفیت‌های گردشگری تبریز در دستور کار قرار گرفته است.

حمزه‌زاده با بیان اینکه این پروژه‌ها در راستای مرمت و هویت بخشی بافت تاریخی فرهنگی تبریز اجرایی می‌شود، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، رونق گردشگری و فرهنگی بافت مرکزی شهر محقق می‌شود. در این راستا توافقات لازم در خصوص آورده‌ها و نحوه مشارکت طرفین، اتخاذ شده است و مقرر شده طی هفته آینده عملیات عمرانی این پروژه آغاز شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061601005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha