افتتاح کارگاه فیروزه‌کوبی در شهرستان دورود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از افتتاح کارگاه فیروزه‌کوبی در شهرستان دورود خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور یکشنبه نوزدهم شهریورماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: در راستای رونق صنایع دستی در مناطق مختلف لرستان، کارگاه فیروزه‌کوبی با حضور مسئولان و هنرمندان صنایع دستی در شهر دورود افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: این کارگاه با میزان ۵ میلیارد ریال تسهیلات توسط نرگس حیدری از هنرمندان صنایع دستی شهرستان دورود راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه در این کارگاه صنایع دستی برای هفت نفر به صورت مستقیم و ۱۷ نفر بصورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است، افزود: فیروزه‌کوبی یکی از رشته‌های دارای مزیت و البته جذاب در حوزه صنایع‌دستی است که افتتاح این کارگاه می تواند در جذب علاقه مندان به این رشته بسیار تاثیرگذار باشد.

حسن‌پور ادامه داد: رشته فیروزه‌کوبی شش سال است که در شهرستان دورود رواج یافته و با استقبال خوبی از سوی صنعتگران و هنرمندان مواجه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان خاطرنشان کرد: این رشته از ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد اشتغال برخوردار است و در شهرستان دورود نیز اشتغال‌زایی مناسبی داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061901133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha