ارائه خدمات مطلوب به مسافران موجب کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ارائه خدمات مطلوب به مسافران موجب کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره مل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم زاده روز سه‌شنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲ در هجدهمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران استان سمنان گفت: با همکاری و تعامل ۱۵ کمیته فعال به‌صورت کشیک شبانه‌روزی در آستانه وفات پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع)، خدمات‌رسانی‌ها مطلوب به زائران و مسافران در استان سمنان ارائه خواهد شد که منجر به افزایش مدت ماندگاری مسافران و کاهش تصادفات جاده‌ای ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: برای رفاه حال و حفظ سلامتی مسافران و زائران، ساماندهی و تجهیز کردن سرویس‌های بهداشتی که در طول مسیر مسافران قرار دارد، انجام‌شده است تا با مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی و خدمات مناسب به زوار آقا علی ابن موسی‌الرضا (ع) قدمی مهم و مؤثر در ماندگاری و مراجعه مجدد آن‌ها به استان سمنان انجام داده باشیم.

کرم زاده افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و نظارت‌های انجام‌شده به بهترین نحو به زائران و مسافران در بحث اسکان، همراه سرا بیمار، بهداشت، سوخت‌رسانی و … خدمت‌رسانی می‌شود.

او گفت: تدابیری برای فروش بلیط به‌صورت رفت‌وبرگشت از مبدأ برای بازگشت زائران از مشهد مقدس به استان اندیشه شده است که با این اقدام حجم ترافیک مسافران کاسته شده و مشکلی در برگشت آن‌ها به استان وجود نداشته باشد.رئیس پلیس‌راه کشور گفت: کاهش آمار تصادفات جاده‌ای ناشی از اقدامی جهادی است.

استاندار سمنان گفت: خدمات‌رسانی در چند روز باقی‌مانده تا پایان ماه صفر و در روزهای بازگشت زائران از مشهد مقدس باید تا خروج آخرین مسافر در استان سمنان تداوم داشته باشد.

سید محمدرضا هاشمی ضمن تشکر از مدیرکل و کارکنان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: فعالیت شبانه‌روزی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران در استان سمنان، برپایی موکب‌ها و ارائه خدمات در مبادی وردی شهرها و محورهای مواصلاتی، آمادگی اسکان زائران، تشدید نظارت‌ها بر مجتمع‌های خدمات رفاهی و مراکز عرضه خدمات به زائران و ... جزئی از فعالیت‌هایی بوده است که در ایام اربعین به‌صورت شبانه در دستور کار قرار داشته است.

او با بیان اینکه هر مسافری که درراه‌های پهناور استان سمنان وارد می‌شود، مدت‌زمان حداقلی ۹ ساعته را طی می‌کند گفت: تمامی روستاهای در حاشیه جاده استان در هفته آخر ماه صفر برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران تدابیر لازم را اتخاذ کرده و در وضعیت آماده‌باش باشند و دهیاران مستقر در مسیر راه اصلی زائران و مسافران‌ امام‌ هشتم (ع) با حضور ماشین‌های دارای چراغ گردان، برای کاهش تصادفات جاده‌ای تلاش کنند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه آمار تصادفات جاده‌ای در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش‌یافته است افزود: اقدامات انجام‌شده، اگر باعث کاهش تصادفات، کاهش فوت زائران و مسافران و ایجاد احساس امنیت برای مردم شود، به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده‌ایم.

رئیس پلیس‌راه کشور گفت: شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم که این امر در اقدامی جهادی با تلاش مسئولان این حوزه اعم از پلیس‌راه استان سمنان، دهیاری‌ها، کمیته‌های فعال ستاد خدمات سفر، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و… به مدیریت استاندار سمنان تحقق‌یافته است.

حسن مؤمنی افزود: یکی از اقدامات مؤثر انجام‌شده در استان سمنان برپایی موکب‌ها است که با توقف مسافران و زائران در طول مسیر، موجب رفع خستگی و کاهش تصادفات جاده‌ای شده است.

او ضمن تشکر از نیروهای خادم پلیس‌راه در سراسر کشور گفت: در موضوع کاهش تصادفات در استان سمنان به مرحله مطلوبی رسیده‌ایم که نیاز به تقویت نقاط مثبت و استمرار آن است که ستاد خدمات سفر یکی از عوامل مؤثر این امر ‌است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062201372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha