یوم العباس چهارمین رویداد مهم استان زنجان در تقویم گردشگری شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از ثبت چهارمین رویداد مهم استان زنجان در تقویم گردشگری خبر داد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی گفت: در چهارمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور، یوم العباس زنجان به عنوان رویداد مهم دیگری از استان زنجان در تقویم گردشگری به ثبت ملی رسید.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: سه رویداد جشنواره ملی آش ایرانی، جشنواره بین المللی اکو- جاده ابریشم، و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از جمله رویدادهایی بود که در سومین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور کبه ثبت رسید.  

او گفت: رویدادها به‌عنوان یک محرک مهم گردشگری برای نمایاندن آیین‌ها، مراسم و جشن‌ها در مناسبت‌های خاص اجرا می‌شود که در برنامه‌های توسعه‌ای و بازاریابی نقش مؤثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند.  

صفوی بیان کرد: یوم العباس زنجان دارای ظرفیت‌های پنهانی است که عموم مردم ندیده‌اند و در بیشتر برنامه‌ها فقط حضور جمعیت نشان داده می‌شود که باید به جهانیان معرفی شوند. این امر مهم می‌تواند گامی مهم برای رونق صنعت گردشگری و حضور بیش‌ازپیش گردشگران و توریست‌ها در استان زنجان باشد.  

او گفت: مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در هشتمین روز ماه محرم در زنجان برگزار می‌شود این مراسم در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۸۷ با شماره ثبتی ۱۰ به عنوان دهمین اثر در میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است و نخستین گونه از جنبه منحصر به‌فرد آیین‌های عزاداری در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070100020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha