دیدار معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری ملل متحد در ریاض پایتخت عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش میراث‌آریا، مریم جلالی دهکردی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که برای شرکت در ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺑﺰﺭﮔﺪﺍﺷﺖ ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎنی ﮔﺮﺩﺷﮕﺮی به ریاض پایتخت عربستان سعودی رفته است در حاشیه این مراسم با زوراب پولولیکاشویلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد دیدار و درباره چشم‌انداز توسعه گردشگری منطقه غرب آسیا و جایگاه صنایع‌دستی در سرمایه‌گذاری سبز در صنعت گردشگری گفت‌و گو کرد. 

ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺑﺰﺭﮔﺪﺍﺷﺖ ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎنی ﮔﺮﺩﺷﮕﺮی ۲۰۲۳ به مدت دو روز ۵ تا ۶ مهر (۲۷ تا ۲۸ سپتامبر) در ریاض عربستان برگزار شد، شعار امسال سازمان جهانی گردشگری برای سال پیش روی گردشگری در جهان سرمایه‌گذاری سبز تعیین شده است. 

سازمان جهانی گردشگری ملل متحد سرمایه‌گذاری را به عنوان یکی از اولویت‌های کلیدی برای بهبود گردشگری و رشد و توسعه آینده شناسایی کرده است. برای روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳، بر نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر و هدفمندتر برای مردم، سیاره و رفاه تاکید دارد. اکنون زمان راه‌حل‌های جدید و نوآورانه است نه صرفاً سرمایه‌گذاری‌های سنتی که رشد اقتصادی و بهره‌وری را ارتقا می‌دهد. 

روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳ فراخوان اقدام برای جامعه بین‌المللی، دولت‌ها، موسسات مالی چندجانبه، شرکای توسعه و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است تا برای یک استراتژی جدید سرمایه‌گذاری گردشگری متحد شوند. 

بیش از ۵۰۰ مقام دولتی، رهبران صنعت گردشگری و کارشناسان این حوزه از ۱۲۰ کشور جهان برای این رویداد به ریاض آمده‌اند تا جشن امسال را به بزرگترین و تاثیرگذارترین روز جهانی گردشگری در تاریخ ۴۳ساله خود تبدیل کنند. 

احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان سعودی،  زوراب پولولیکاشویلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد،  رزا آنا موریلو رودریگز وزیر امور خارجه، وزارت صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا،  پاتریشیا دی لیل وزیر گردشگری آفریقای جنوبی،  نیکولینا برنیاچ وزیر گردشگری و ورزش جمهوری کرواسی،  مهمت ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه،  پانسی هو دبیر کل مجمع جهانی اقتصاد گردشگری،  جولیا سیمپسون مدیر عامل شورای جهانی سفر و گردشگری و متیو آپچرچ مدیر عامل Virtuoso از میهمانان و سخنرانان اصلی این مراسم هستند. 

سطح و وسعت شرکت کنندگان در سطح عالی نشان دهنده اهمیت روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۳، به میزبانی ریاض برای ترسیم آینده رشد بخش گردشگری جهانی به ویژه در منطقه غرب آسیا است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070600360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha