رونق گردشگری یزد مستلزم برقراری پرواز مستقیم خارجی

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: رشد بیشتر و رونق صنعت گردشگری مستلزم برقراری پرواز مستقیم خارجی به یزد است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، نشست تخصصی تشکل‌های حرفه‌ای و کمیته‌های تخصصی گردشگری استان به مناسبت هفته گردشگری روز پنج‌شنبه ۶ مهرماه با حضور سرپرست اداره‌کل و جمعی از مسئولان و فعالان کمیته‌های تخصصی گردشگری، نایب‌ رئیس انجمن بوم‌گردی‌ها و جمعی از کارشناسان حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل در محل باغ جهانی پهلوان‌پور برگزار شد.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در این نشست گفت: ظرفیت‌های استان یزد در بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری تفریحی و سلامت به عنوان یکی از محورهای توسعه استان تعریف‌ شده، اما عمده‌ترین مشکل در این بخش نبود پرواز مستقیم خارجی است.

میرشمسی افزود: استان یزد یکی از استان‌های هدف گردشگری کشور است که ظرفیت‌های بسیار زیادی در این زمینه دارد و هر سال تعداد زیادی گردشگر خارجی به یزد می‌آیند، ولی نبود پرواز بین‌المللی به کشورهای مختلف از مشکلات استان در ارتباطات خارجی به‌حساب می‌آید.

او عنوان کرد: هرچند شرکت یزد ایر مجوز سفرهای خارجی به کشورهای عمان و امارات ترکیه را صادر کرده، اما در بعضی از مسیرها کنسلی پروازها وجود دارد و با رفع این مشکل می‌توان شاهد گردشگران خارجی باشیم.

میر شمسی در ادامه به بهسازی و بازسازی اماکن تاریخی و گردشگری در سطح استان یزد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۲۰ پروژه حفاظت و مرمت قرارداد آن بسته و با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال مرمت و بازسازی شد.

در این نشست میز کمیته‌های تخصصی گردشگری استان یزد گزارشی از فعالیت‌های یک‌ساله خود ارائه و پیشنهادهایی برای پیشبرد بهتر اهداف بیان کردند.

همچنین با تأکید بر اصول زیست‌محیطی و توسعه پایدار، هماهنگی بین کمیته‌ها برای برنامه‌های آتی در راستای توسعه گردشگری داخلی انجام شد.

رونق گردشگری یزد مستلزم برقراری پرواز مستقیم خارجی

رونق گردشگری یزد مستلزم برقراری پرواز مستقیم خارجی

رونق گردشگری یزد مستلزم برقراری پرواز مستقیم خارجی

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha