سومین جشنواره فرهنگی گردشگری «کی بانو» در شهرستان زهک برگزار شد

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف ارج نهادن به مقام شایسته بانوان سیستانی جشنواره فرهنگی گردشگری «کی بانو» در روستای گوری شهرستان زهک برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی مقدم با اشاره به شعار این هفته مبنی بر "سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز"، گفت: جشنواره کی بانو با هدف ارج نهادن به مقام شایسته بانوان سیستان شامگاه سه‌شنبه ۱۱ مهرماه برگزار شده است.

محمدهادی طهرانی مقدم بیان کرد: بررسی‌های تاریخی از گذشته تا کنون با نگاه به میراث معنوی مردم منطقه سیستان به روشنی و درستی نشان داده که زنان در خطه بزرگ سیستان از جایگاه و ارزش والا و بسیار ارزنده و شایسته‌ای برخوردار بوده و هست و این موضوع در باور ساختارهای اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردمان این خطه به خوبی دیده می‌شود.

او افزود: در عصر جدید نیز زنان سیستان نشان دادند در تمام عرصه ها نقش آفرینند و در دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند چرا که شیر زنان سیستانی، دلیر مردانی را به مانند شهیدان میرحسینی، دولتی مقدم، عالی و هراتی ها را در دامان خود پروراندند و تحویل جامعه دادند تا رشادت و ایثارشان امروز زبان زد همگان قرار گیرد.

طهرانی مقدم با بیان اینکه جشنواره کی بانو یکی از ۹۹ برنامه هفته گردشگری در استان است، گفت: در این جشنواره از بانوان موفق منطقه همچون بانوان قهرمان کبدی کار، برترین بانوان صنایع دستی در حوزه رو دوزی های سنتی شامل «سیاه دوزی و خامه دوزی» و برگزیدگان جشنواره کی بانو یاد و تکریم می‌شود.

او در ادامه افزود: اگر ما بتوانیم در تمام زمینه های مهم و تاثیر گذار از دقت و ظرافت ها و نکته سنجی که زنان دارند استفاده کنیم پیشرفت را در جامعه خود شاهد خواهیم بود.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان نیز به برگزاری مسابقه اتومبیلرانی خانوادگی در شهرستان زابل نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این مسابقه پس از غبار روبی مزار شهدا از موزه مردم شناسی سیستان در این شهرستان آغاز و با طی مسیر ۷۲ کیلومتری با نقشه خوانی شرکت کنندگان در منطقه چاه نیمه با تقدیر از ۹ نفر از برگزیدگان در سه بخش بانوان، آقایان و ایثارگران بکار خود پایان داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha