جنگ در غزه گردشگری مصر را کساد کرده است

طبق نظر کارشناسان گردشگری، جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تأثیر مخربی بر گردشگری مصر، به ویژه در جنوب شبه‌جزیره سینا داشته است.

به‌گزارش میراث آریا، تأثیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در حال حاضر در جنوب شبه‌جزیره سینا احساس می‌شود، جایی که ۳۲ درصد از کل رزروهای گردشگری مصر را تحت تاثیر قرار داده است.

سامح سعد، معاون هتل‌ها و استراحتگاه‌های اورینت، گفت: از ابتدای درگیری، بیش از نیمی از سفرها به جنوب شبه‌جزیره سینا لغو شده است.

او افزود: با این حال، آمار بالای رزروهای قبل از جنگ برای ماه‌های اکتبر و نوامبر، تأثیر این کنسلی‌ها را تا حدی جبران کرده است.

درگیری در فلسطین از ۷ اکتبر آغاز شد و از آن زمان تا کنون شدت گرفته است. 

مصر تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای را برای تنش‌زدایی این وضعیت انجام داده است.

عزه عباس، رئیس انجمن مصر برای گردشگری و دوستی بین الملل، گفت: تا زمانی که مصر در این وضعیت مشارکت نداشته باشد، تأثیر جنگ بر گردشگری این کشور شدید نخواهد بود و تنها باعث لغو برخی از سفرها به شبه‌جزیره سینا خواهد شد.

او پیشنهاد کرد که برخی از بازدیدکنندگان بالقوه می‌توانند به مناطق دیگر مانند جنوب مصر هدایت شوند.

با این حال، سعد نسبت به انتظار بیش از حد از چنین کارزاری هشدار داد و توضیح داد که جنوب مصر - با مکان‌های تاریخی غنی در نزدیکی الاقصر و اسوان - تجربه بسیار متفاوتی از کمپ‌های ساحلی و استراحتگاه‌های سینای جنوبی ارائه می‌دهد.

گردشگری همواره منبع اصلی ارز خارجی برای مصر بوده است که این کشور بیش از یک سال است که از کمبود آن رنج می‌برد. مصر برای مقابله با این بحران، برنامه‌ای را برای تأمین ۱۹۱ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۶ تنظیم کرده است که ۲۰ میلیارد دلار آن از طریق بخش گردشگری تأمین می‌شود. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط بانک مرکزی مصر، درآمد این بخش در سال مالی ۲۰۲۲/۲۰۲۳ به میزان ۲۶.۸ درصد افزایش یافت و به رکورد ۱۳.۶ میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080800365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha