فرودگاه چینی در کامبوج، کاتالیزور رشد گردشگری و اقتصادی

هون مانه، نخست وزیر کامبوج، روز سه شنبه گفت فرودگاه بین‌المللی سیم ریپ آنگکور(SAI) در شمال غربی کامبوج که با سرمایه‌گذاری چینی‌ها ساخته شده است، کاتالیزوری برای رشد گردشگری و اقتصادی این کشور خواهد بود.

به‌گزارش میراث آریا، این فرودگاه بین‌المللی در سطح ۴E  که در منطقه سوتر نیکوم در استان سیم ریپ واقع شده است، با مساحت ۷۰۰ هکتار، عملیات تجاری خود را در ۱۶ اکتبر (حدود دو هفته پیش) آغاز کرد.

هون مانه، نخست وزیر کامبوج، در متنی که در کانال رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، گفت: این فرودگاه پتانسیل جذب‌ قوی و مهم برای بخش گردشگری استان سیم ریپ به‌طور خاص و برای کل صنعت گردشگری کشور به‌طور کلی را خواهد داشت.

او افزود: همچنین، راه‌اندازی این فرودگاه می‌تواند سرمایه‌گذاران را جذب کند و همچنین منافع اقتصادی بیشتری را برای مردم محلی فراهم کند.

این فرودگاه که تقریبا در ۴۰ کیلومتری پارک باستان‌شناسی آنگکور (ثبت شده در فهرست یونسکو) و ۵۰ کیلومتری شهر استانی سیم ریپ قرار دارد، ترکیبی از فرهنگ، طبیعت و هوشمندی را کنار هم آورده است.

فرودگاه SAI ارتباط و کارایی را در بخش‌های حمل و نقل و لجستیک در این کشور آسیای جنوب شرقی ارتقا داده است.

سرمایه لازم برای تاسیس این فرودگاه توسط شرکت سرمایه‌گذاری فرودگاه بین‌المللی آنگکور (کامبوج)، یکی از شرکت‌های وابسته به هلدینگ سرمایه‌گذاری یوننان چین، فراهم شده است.

انتظار می‌رود این فرودگاه از سال ۲۰۲۴ سالانه ۷ میلیون مسافر هوایی و از سال ۲۰۴۰ تا ۱۲ میلیون مسافر در سال جابه جا کند.

سین چانسری ووتا، معاون وزیر امور خارجه و سخنگوی دبیرخانه دولتی هواپیمایی کشوری کامبوج ، گفت: با یک باند ۳۶۰۰ متری،SAI  می‌تواند پروازهای مسافت طولانی از سراسر جهان را در خود جای دهد.

او اضافه کرد: این فرودگاه ثمره همکاری نزدیک بین کامبوج و چین تحت ابتکار کمربند و جاده است. امیدواریم این فرودگاه خطوط هوایی بین‌المللی جدیدی را برای انجام پروازهای مستقیم به استان سیم ریپ جذب کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081000480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha