پیگیر مرمت اضطراری کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان هستیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از تلاش و پیگیری مجدانه برای مرمت اضطراری کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، روز گذشته ۱۷ آبان‌ماه، نشست مسئولان استان با حضور مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، حمید رضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و جمعی از مدیران استانداری، شهرداری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی در محل کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان در این نشست گفت: متاسفانه بیش از یک‌سال است که پیگیر تعیین مالکیت کارخانه عظیم و تاریخی ریسباف اصفهان هستیم، لیکن باتوجه به مصوبات هیئت محترم وزیران مبنی بر واگذاری این مجموعه به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، همچنان شاهدیم که این مجموعه در خطر تخریب قرار دارد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه بارش‌های پاییزی و زمستانی هستیم، امیدواریم تا با همکاری بانک ملی ایران این مجموعه هرچه سریعتر تحویل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان شود تا همکاران ما در این حوزه، مرمت‌های اضطراری این مجموعه عظیم را که به شدت در خطر آسیب جدی است را به سرانجام برسانند.

زینلیان افزود: باتوجه به پیگیری‌های مجدانه استاندار محترم و سایر مسئولان استان، امروز به اینجا آمدیم و با بررسی وضعیت موجود، امیدواریم دوستان در بانک ملی ایران در تهران، هر چه سریع‌تر نسبت به واگذاری کارگاهی این مجموعه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان اقدام نمایند.

در ادامه این جلسه که در محل حیاط مرکزی مجموعه عظیم و تاریخی کارخانه ریسباف برگزار شد، حمید رضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز ضمن اشاره به رخدادهای یک سال گذشته در خصوص این کارخانه تاریخی، گفت: با پیگیری‌های مجدانه وزیر محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین استاندار اصفهان، پس از نزدیک به یک دهه متروکه شدن این مجموعه عظیم توانستیم مصوبه هیئت محترم وزیران در خصوص واگذاری این مجموعه تاریخی را توسط بانک ملی ایران به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اخذ نماییم.

او ادامه داد: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد حجم آسیب‌ها به این مجموعه عظیم به‌دلیل عدم رسیدگی، بسیار زیاد است، لذا تلاش داریم تا هرچه سریعتر با جلب کمک‌های نهادهایی همچون شهرداری اصفهان هرچه سریعتر نسبت به تثبیت وضعیت بنای این مجموعه عظیم با بیش از ۷۰ هزار مترمربع وسعت اقدام کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081800952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha