تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی خاطرات خوب خیرین مدرسه‌ساز را زنده کرد/ با اعتبارات ناچیز دولتی نمی‌توان کار بزرگ انجام داد

نماینده آذربایجان‌شرقی گفت: با ورود بخش خصوصی و به صورت تخصصی انجمن خیرین به حوزه میراث‌فرهنگی می‌توان آبنده خوبی را برای آثار تاریخی و تمدنی کشورمان پیش‌بینی کرد.

سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با تاکید بر تاثیر مثبت حضور بخش خصوصی در حوزه میراث‌فرهنگی گفت: ورود بخش‌خصوصی به حوزه میراث‌فرهنگی امروز مظلوم واقع شده و متاسفانه تصور همگان بر آن است که باید بخش دولتی به کمک آن بشتابد، در حالی که در همه جای دنیا به طور معمول از بخش‌خصوصی استفاده می‌شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما نتوانسته‌ایم به طور شایسته از توانمندی‌های بخش خصوصی برای گسترش امکانات در اختیار مردم استفاده کنیم.

میرتاج الدینی افزود: بدون شک تا زمانی که خیرین و بخش خصوصی وارد میدان نشوند، هیچ‌گام اساسی در حفظ و نگهداری و مرمت آثار تاریخی برداشته نخواهد شد. بدیهی است با امکانات و اعتبارات دولتی تحقق آینده امیدوارانه میراث‌فرهنگی محقق نمی‌شود.

نماینده آذرشهر و اسکو در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که یکی از دغدغه های ما ساخت مدرسه بود و امکانات و اعتبارات دولتی پاسخگو نبود تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز و ورود پر قدرتشان باعث تحول شگرفی در این زمینه شد. امروز و با شنیدن خبر تشکیل مجمع خیرین میراث‌فرهنگی امیدهای زیادی در دل ما و مردم ایجاد شده چرا که بودجه دولتی میراث‌فرهنگی بسیار ناچیز است و با ورود خیرین دلسوز این حوزه می‌توان این نوید را داد که در آینده نه‌چندان دور اتفاقات بسیار مثبتی در این حوزه نیز رقم بخورد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082701466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha