همیاری خیرین برای بهبود حال بناهای میراث فرهنگی کشور

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور گفت: حال میراث فرهنگی کشور خوب است اما حال بناهای میراثی خوب نیست و نقش انجمن خیرین میراث‌فرهنگی برای بهبود آن، کلیدی است.

به گزارش میراث آریا، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در ارتباط برخط با ادارات کل استان‌های کشور که صبح امروز دوشنبه ۲۹ آبان انجام شد، پیرامون اعلام موجودیت انجمن خیرین میراث‌فرهنگی در روز شنبه ۴ آذرماه نکاتی را مطرح کرد.

او گفت: انجمن میراث فرهنگی که در همه استان‌ها تشکیل شده، یک انجمن دولتی است اما انجمن خیرین میراث فرهنگی، یک نهاد غیردولتی با ماهیت نیکوکاری و احسان است؛ نظیر خیرین مدرسه‌ساز و خیرین حوزه سلامت.

دارابی خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، اعضای هیأت مؤسس  مشخص است. سپس عضوگیری، انجام و مجمع عمومی تشکیل می‌شود و بر اساس آن، هیأت‌مدیره انتخاب خواهند شد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی نقش هماهنگ‌کننده و تسهیلگری را بر عهده دارد و خیرین و نیکوکاران را متوجه این می‌کند که حال بناهای میراثی خوب نیست.

رئیس هیأت مؤسس انجمن خیرین میراث فرهنگی تاکید کرد: این انجمن در سراسر کشور و حتی خارج از کشور می‌تواند شعبه داشته باشد و این همیاری برای حفاظت از میراث پیشینیان و تاریخ باشکوه ایران هزینه خواهد شد.

«تبیین مسئولیت‌های اجتماعی و معافیت‌های مالیاتی» و «ارائه بسته‌های حمایتی استانی، منطقه‌ای و ملی به خیرین» از دیگر نکاتی بود که قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور بر آن تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082901638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha