دبیرخانه دائمی جشنواره سیمرغ در مشهد افتتاح خواهد شد

رئیس جشنواره سیمرغ گفت: دبیرخانه دائمی سالانه یا دو سالانه جشنواره سیمرغ در مشهد افتتاح خواهد شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ظهر امروز دوم آذرماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره عروسکی سیمرغ در فرهنگسرای کودک و آینده گفت: کمبود عروسک‌های متناسب با هویت فرهنگی ما در بازار  وجود دارد و ما با رجوع به کتاب ارزشمندی همچون شاهنامه فردوسی و بر مبنای محتوا و شخصیت های آن به تولید آثار عروسکی برای کودک و نوجوان برنامه‌ریزی کردیم. 

جلیل بامشکی با اشاره به حضور داوران برجسته در نحستین جشنواره سیمرغ ابراز کرد: هنرمندان خوبی از این جشنواره استقبال کردند که با کمک داوران برجسته از جمله عادل بزدوده، مریم اقبالی، علی پاکدست و مهدی لطفی و فرزاد قائمی این آثار داوری شدند. 

بامشکی افزود: با توجه به پیشنهاد هیات داوران و ارگان های مشارکت کننده در این جشنواره همچنین پیشنهاد شد دبیرخانه دائمی این جشنواره به صورت سالانه یا دو سالانه در مشهد افتتاح شود. 

رئیس جشنواره سیمرغ تصریح کرد: امیدواریم آثار و محصولاتی که خروجی جشنواره است وارد بازار شود و به عنوات عروسک‌های بازی که دارای هویت و داستان هستند و از محتوای غنی ایرانی بهره گرفتند از این طریق بتوانیم ویژگی های بارز مانند شحاعت، صداقت و رویکرد حماسی که شاهنامه دارد را به کودک و جوان منتقل کنیم.

این دوره از جشنواره با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معتونت فرهنگی و زیارت سازمان فرهنگی شهرداری مشهد و دیگر دستگاه های فرهنگ استان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090200109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha