نشست هم‌اندیشی معاونت فناوری و کاربردی‌سازی با فعالان حوزه بازی‌های باستانی

نشست هم‌اندیشی معاونت فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، کانون پرورش فکری، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با همکاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی کانون پرورش فکری، تولیدکنندگان و طراحان بخش خصوصی و پژوهشگران این حوزه در پژوهشگاه برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، این نشست ۸ آذرماه ۱۴۰۲، در جهت احیاء و بازآفرینی بازی‌های باستانی و طراحی بازی‌های رومیزی، سنتی وصنایع‌دستی بمنظور بررسی ظرفیت‌ها و شرایط همکاری با هدف تحقق تفاهم نامه‌های امضا شده در این حوزه تشکیل شد.

در این نشست نمایندگان پژوهشکده‌های مردم‌شناسی، گروه پژوهشی هنرهای سنتی و مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه، کارشناسان و رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی به همراه جمعی از تولیدکنندگان و طراحان خصوصی این حوزه حضور داشتند که در خصوص ضرورت استفاده و کاربردی‌سازی پژوهش‌های صورت گرفته در مورد بازی و کودک به بحث و تعامل نظر پرداختند.

در این نشست بر تداوم جلسات هم‌اندیشی برای رسیدن به طرح های عملیاتی و زودبازده تاکید شد همچنین تشکیل کارگروه بازی‌های باستانی و سنتی میراث‌فرهنگی و استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی جهت تولید و ایجاد بازار فروش این بازی‌ها وتسهیل انجام این فرایند وتوجه به بازی‌های محیطی و اتاق‌های فرار از جمله مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090800473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha