توجه به هنرهای نمایشی در «جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی» قابل تقدیر است/ مردم را به تماشای آثار نمایشی با فضای اساطیری ترغیب کنیم

بهزاد فراهانی، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر بر لزوم برنامه‌ریزی مدون و ساماندهی‌شده برای ادامه حضور بخش‌های نمایشی در «جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای» تاکید کرد.

بهزاد فراهانی، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با میراث‌آریا درباره اهمیت بخش‌های نمایشی در جشنواره میراث فرهنگی گفت: نمایش پدیده‌ای مستقل است که نباید نیازی به حمایت از طرف سازمان‌های دیگر داشته باشد اما بهره‌گیری از امکانات میراث فرهنگی و تمایلی که برای رفتن به سمت نمایش‌های آیینی_سنتی دارد، بسیار مغتنم است.

او ادامه داد: اینکه ما مردم را از هر صنف، سلیقه و گروه سنی به تماشای آثار نمایشی ترغیب کنیم آن هم در فضاهایی که بوی اساطیر، فرهنگ باستانی و دوران‌ مختلف می‌دهد حرکتی پراهمیت به شمار می‌آید.

این پیشکسوت سینما و تئاتر افزود: شخصا این حرکت و توجه به هنرهای نمایشی آیینی-سنتی به‌ویژه تعزیه را تقدیس می‌کنم. در این نمایش‌ها گنج‌هایی نهفته است که هنرمندان نمایشی آن‌ها را کشف کرده و مورد توجه قرار دادند.

فراهانی گفت: قطعا اگر روند حضور بخش نمایش‌هایی آیینی-سنتی ثبت شده در میراث ناملموس ملی و فرهنگی کشور در رایزنی‌های متفاوت مدون، قانونمند و سازماندهی شود به صورتی‌که با تغییر مدیران خللی در روند برگزاری و اهداف آن ایجاد نشود می‌تواند در زمینه معرفی نمایش‌های ایرانی به مردم و حفظ و اشاعه آن گام موثری بردارد.

کارگردان، نویسنده و بازیگر پیشکسوت تئاتر توضیح داد: ما باید از کم شروع کنیم تا آهسته آهسته بتوانیم گام‌های بزرگ برداریم. این رویداد هنوز سامان نگرفته است و نیازمند برنامه وسیعی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091100601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha