گردشگری بین‌المللی تا پایان سال ۲۰۲۳ به دوران قبل از کرونا باز می‌گردد

بر اساس داده‌ها که از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) منتشر می‌شود، گردشگری بین‌المللی تا پایان امسال به سطح ۹۰ درصدی نسبت به دوران پیش از همه‌گیری کرونا باز می‌گردد.

​به‌گزارش میراث آریا، گردشگری بین‌المللی تا پایان سال جاری تقریبا به ۹۰ درصد از سطوح پیش از همه‌گیری کرونا باز خواهد گشت. بر اساس آخرین داده‌های سازمان جهانی گردشگری  (UNWTO)،

حدود ۹۷۵ میلیون گردشگر بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ به سفرهای بین‌المللی رفته‌اند که نسبت به ماه‌های مشابه سال ۲۰۲۲ حدود ۳۸ درصد افزایش داشته است.

جدیدترین بارومتر جهانی گردشگری UNWTO همچنین نشان می‌دهد:

مقاصد جهانی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد بیشتر از گردشگران بین‌المللی استقبال کردند که به دلیل شروع فصل تابستان قوی نیمکره شمالی است.

آمار ورود گردشگران بین‌المللی به ۹۱ درصد از سطوح قبل از همه‌گیری کرونا در سه ماهه سوم رسید و در ژوئیه به ۹۲ درصد رسید که بهترین ماه از زمان شروع کرونا تاکنون بوده است.

به طور کلی، گردشگری ۸۷ درصد از سطوح قبل از همه‌گیری را در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ بهبود بخشیده است. این امر باعث می‌شود این بخش تا پایان سال تقریبا ۹۰ درصد بهبود یابد.

درآمد گردشگری بین‌المللی می‌تواند در سال ۲۰۲۳ به ۱.۴ تریلیون دلار برسد که حدود ۹۳ درصد از ۱.۵ تریلیون دلاری است که مقاصد در سال ۲۰۱۹ به دست آورده‌اند.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت: آخرین داده‌های سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد که گردشگری بین‌المللی تقریبا به طور کامل از بحران بی‌سابقه کووید-۱۹ رهایی یافته است و بسیاری از مقاصد به آمار گردشگران ورودی‌ و درآمدهای قبل از همه‌گیری رسیده یا حتی از آن فراتر رفته‌اند. این امر برای مقاصد، کسب و کارها، و جوامعی که گردشگری برایشان حیاتی است، اهمیت بالایی دارد.

خاورمیانه، اروپا و آفریقا پیشتاز بهبود

خاورمیانه همچنان با آمار گردشگران ورودس ۲۰ درصد بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری در ۹ ماه منتهی به سپتامبر ۲۰۲۳، پیشتاز بهبود بر اساس مناطق به صورت نسبی است. خاورمیانه تنها منطقه جهانی است که در این دوره از سطوح سال ۲۰۱۹ پیشی گرفته است. اقدامات تسهیل روادید، توسعه مقاصد جدید، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید مرتبط با گردشگری و میزبانی رویدادهای بزرگ، به این عملکرد قابل توجه کمک می‌کند.

 اروپا، بزرگترین مقصد گردشگری جهان، پذیرای ۵۵۰ میلیون گردشگر بین‌المللی در طول این دوره بوده است که ۵۶ درصد از آمار کل جهان را تشکیل می‌دهد. این رقم نشان دهنده رسیدن به ۹۴ درصد از سطوح گردشگری در قبل از همه‌گیری کرونا است. این بازگشت با تقاضای سفر درون منطقه‌ای بالا و همچنین تقاضای قوی گردشگری از سوی ایالات متحده حمایت شده است.

 آفریقا در این دوره ۹ ماهه ۹۲ درصد از بازدیدکنندگان قبل از همه‌گیری را بازیابی کرد، و آمار گردشگران ورودی به قاره آمریکا در این دوره به ۸۸ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ رسید، زیرا این منطقه از تقاضای بالای ایالات متحده، به ویژه برای مقاصد کارائیب سود می‌برد.

آسیا و اقیانوسیه در این دوره به دلیل رفع محدودیت‌های آهسته‌تر برای سفرهای بین‌المللی به ۶۲ درصد از سطوح قبل از همه‌گیری رسیده‌اند. با این حال، عملکرد این حوزه در میان مناطق مختلف متفاوت است، به طوری که آسیای جنوبی ۹۵٪ از سطوح قبل از همه گیری را بازیافته است، اما شمال شرق آسیا تنها حدود ۵۰٪ بهبود داشته است.

-          

آمار ورود گردشگران بین‌المللی (درصد تغییر نسبت به سال ۲۰۱۹)

گردشگری بین‌المللی تا پایان سال ۲۰۲۳ به دوران قبل از کرونا بازمی‌گردد

گردشگری بین‌المللی تا پایان سال ۲۰۲۳ به دوران قبل از کرونا بازمی‌گردد

انتهای پیام/

کد خبر 1402091200622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha