حضور استارتاپ‌های تحت حمایت پژوهشگاه در رویداد ملی حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین

استارتاپ‌های تحت حمایت پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری؛ آکو و آکوتریپ در رویداد ملی حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین حضور داشتند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، رویداد ملی حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین به همت و میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان در شهرستان شاهرود و همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
در این رویداد دو استارتاپ حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی تحت حمایت پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در دو بخش نمایشگاه صنایع خلاق و فرهنگی و ارائه تخصصی در این رویداد انتخاب و حضورپیدا کردند.

استارتاپ آکو با پلتفرم خانه گردشگری آکو با مدیریت حسین واحدی که در حوزه ایجاد و ارائه بستری تخصصی و جامع برای کسب و کارهای صنعت گردشگری بمنظور تامین نیازهای حیاتی خود در بخش زیرساخت این صنعت فعال است و استارتاپ آکوتریپ که با طرح آکوتریپ به مدیریت زهرا سلیمانی‌فرد در حوزه خدمات خلاق حوزه ایرانگردی و جهانگردی، فعالیت دارد.

این ۲ استارتاپ در حوزه استان سمنان نیز فعال بوده و از استارتاپ‌های خلاق شهرستان گرمسار و استان سمنان در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی هستند.

مهدیه بُد معاون فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری یکی از داوران این رویداد در بخش داوری طرح‌های حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین بود. 

وجود ظرفیت‌های فراوان گردشگری در استان سمنان و لزوم توجه به رویکردهای نوین در حل نیازهای گردشگری استان از جمله دلایل برگزاری این رویداد عنوان شده و ۹ چالش شامل واقعیت افزوده در گردشگری، راهنمای صوتی گردشگری، تصاویر ۳۶۰ درجه، سفرهای بومی و محلی،اقامتگاه، انیمیشن، واقعیت مجازی، اینترنت اشیا در گردشگری و هتل داری و راهنمای مسافران و گردشگران در حوزه گردشگری مدنظر بوده است.

برپایی نمایشگاه صنایع خلاق و فرهنگی با حضور جمع گسترده‌ای از فعالان این حوزه از دیگر بخش‌های این رویداد ملی بود که بیش از ۱۰۰ طرح از سراسر کشور در آن حضور داشتند.

این رویداد در فضایی کاملا تخصصی و کاربردی در جهت شناسایی، معرفی و حمایت از شرکت‌های خلاق و گروه‌های نوآور در حوزه صنعت گردشگری در سطح استان و کشور با حضور سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و زیست‌بوم خلاق و استارتاپی مطرح کشور، مدیران ارشد وزرات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛علی‌اصغر شالبافیان، احمد خورشیدسوار، مسلم شجاعی و مدیران شهرستان شاهرود و استان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101100597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha