هنرمندان باید فرصت عرضه کالای خود را در عرصه‌های بین‌المللی پیدا کنند/ لزوم تاسیس شرکت‌های تجاری برای افزایش صادرات صنایع‌دستی

نماینده اسفراین در مجلس معتقد است تشکیل شرکت‌های تجاری می‌تواند پیش‌بینی میزان صادرات صنایع‌دستی در برنامه‌های توسعه‌ای را تحقق بخشد.

امان‌الله حسین‌پور در گفت‌وگو با میراث‌آریا با بیان اینکه پیش‌بینی میزان صادرات صنایع‌دستی در برنامه‌های توسعه‌ای، تنها با ایجاد برخی شرایط محقق خواهد شد، گفت: صنایع‌دستی بستر مناسب ارزآوری برای کشور محسوب می‌شود و در میان کالاهای غیرنفتی، صادرات این کالاها نقش بالاتری در کسب درآمد ایفا می‌کند. در واقع از طریق صادرات محصولات صنایع‌دستی به‌ویژه به کشورهای اروپایی می‌توان به درآمدهای خوبی رسید.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای دستیابی به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، تحقق مواردی همچون جذب هنرمندان بیشتر به رشته‌های صنایع‌دستی، تولید کالاهای با کیفیت، فراهم کردن زمینه‌های حضور این هنرمندان در نمایشگاه‌های بین‌المللی با حمایت‌های لازم و ... ضروری است.

او با بیان اینکه هنرمندان صنایع‌دستی باید فرصت عرضه کالای خود را در عرصه‌های بین‌المللی پیدا کنند، افزود: اگر چه نمایشگاه تنها راه عرضه محصولات هنرمندان صنایع‌دستی محسوب نمی‌شود اما می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین راه‌ها نام برد.

امان‌الله حسین‌پور در ادامه به لزوم تاسیس شرکت‌های تجاری داخلی و خارجی برای افزایش صادرات با توجه به اینکه صنایع‌دستی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش کلیدی ایفا می‌کند، تاکید کرد و افزود: دولت باید تمهیداتی را برای صاحبان اثر در حوزه صنایع‌دستی در نظر بگیرد تا شرایط فروش آثارشان تسهیل شود.

او با بیان اینکه باید شرایط اولیه ارتقاء آموزش و تولید این هنر – صنعت در آینده نزدیک فراهم شود، ادامه داد: صاحبان اثر باید برای ایجاد شرکت‌های تجاری دارای کد شرکت‌های تجاری شوند، در حالی که تجربه نشان داده دولت نمی‌تواند به تنهایی این شرکت‌ها را تشکیل دهد، بنابراین باید بخش‌های خصوصی را وارد کار کرده و حتی تسهیلاتی را برای آن‌ها قائل شود. 

حسین‌پور در پایان تاکید کرد: تشکیل شرکت‌های تجاری می‌تواند هنرمندان را بدون واسطه به بازارهای بین‌المللی وصل کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101200606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha