خبر افتتاح نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در صدر اخبار رسانه‌های چین

خبر افتتاح و برپایی نمایشگاه «شکوه ایران باستان» توانسته در صدر اخبار رسانه‌های اصلی چین بدرخشد و انتظار می‌رود این بازتاب خبری خوب بتواند تعداد بالایی از مردم چین را به بازدید از این نمایشگاه بکشاند.

میراث آریا: این روزها کاخ موزه پکن که به «شهر ممنوعه» هم مشهور است، میزبان ۲۱۱ قلم شیء تاریخی و ۵ شیء مولاژ شده از دوران باستان ایران است. هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی فرهنگ و تاریخ باشکوه ایران باستان و تشویق گردشگران چینی برای سفر به ایران است.

خبر برگزاری این نمایشگاه که همین دو روز پیش افتتاح شده است، در بیشتر رسانه‌های چینی منتشر شده است و انتظار می‌رود این بازتاب خبری خوب بتواند تعداد بالایی از مردم چین را به بازدید از این نمایشگاه بکشاند.

خبرگزاری سی جی تی ان (کانال خبری انگلیسی‌زبان شبکه تلوزیون جهانی چین) با تیتر «آثار فرهنگی شکوهِ ایران باستان را در کاخ موزه پکن به نمایش درآورده‌اند» به استقبال از این نمایشگاه رفته است و چند عکس از آثار و بازدیدکنندگان آن منتشر کرده است.

خبرگزاری پیپل چین هم با انتشار چند عکس از این نمایشگاه، خبر از افتتاح آن در کاخ موزه پکن داده است.

خبر افتتاح این نمایشگاه به خبرگزاری چایناکالچر هم رسیده است و در متن خبر این سایت، مدت‌زمان نمایشگاه و تعداد آثار به نمایش درآمده عنوان شده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری چاینا دیلی نیز این خبر را پوشش داده است و چند عکس هم از حال و هوای نمایشگاه و آثار به نمایش درآمده منتشر کرده است.

گلوبال تایمز در خبرگزاری حوزه چین خود تصاویر جالبی از حال و هوای این نمایشگاه منتشر کرده است که نشان از استقبال خوبِ مردم چین از این آثار دارد.

خبر برگزاری این نمایشگاه در خبرگزاری‌های شینهوانت، فوتو سی سی تی وی، بی بی سی چینی، سوهو و تاکونگ پائو نیز به زبان چینی منتشر شده است.

خبرگزاری ۸۰۳.com این نمایشگاه را یکی از سه نمایشگاه مهم سال ۲۰۲۴ چین عنوان کرده است و گزارش مفصلی از اهداف نمایشگاه و آثار به نمایش درآمده منتشر کرده است.

کاخ موزه پکن که به «شهرممنوعه» شهرت دارد، به مدت ۳ ماه از آثار با شکوه ایرانی که بیش از ۳ هزار سال فرهنگ و هنر ایران را به نمایش می‌گذارد، میزبانی می‌کند. نمایشگاهی که با هدف معرفی شایسته تاریخ و تمدن شکوهمند ایران باستان و ترغیب و تشویق گردشگران چینی برای سفر به ایران تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ دایر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102301316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha