واگذاری آسیاب دو سنگی میبد به بخش خصوصی

فرماندار میبد از واگذاری آسیاب دو سنگی میبد به بخش خصوصی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز گذشته ۲۵ دی‌ماه نشستی با حضور فرماندار میبد و رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از مسئولان شهرستان میبد برگزار شد.

در این نشست سید جمال سجادی‌پور فرماندار میبد گفت: آسیاب دو سنگی محمدآباد میبد یکی از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری است که نیاز به توجه جدی دارد.

سجادی‌پور بابیان اینکه این آسیاب در نوع خود کم‌نظیر است افزود: آسیاب دو سنگی محمدآباد میبد در طول سال‌های گذشته بر اثر سیل تخریب و بخشی از آن احیا شده است و این آسیاب با ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌تواند علاوه بر احیا در راستای توسعه و رونق گردشگری در منطقه مؤثر باشد.

در این جلسه مقررشده سایت ۱۵ هکتاری در فاصله هزار متری آسیاب دو سنگی از سوی منابع طبیعی از طرح کاشت خارج و برای ایجاد خدمات گردشگری به سرمایه‌گذار واگذار شود.

همچنین قرار شد ۷۲ هکتار از اراضی محدوده حریم آسیاب دو سنگی محمدآباد در قالب ماده سه قانون حفاظت از منابع طبیعی به سرمایه‌گذار واگذار و دسترسی به آسیاب با هزینه‌های شخصی و عام‌المنفعه سرمایه‌گذار به صورت موقت جهت تردد گردشگران از ورودی مسیر اصلی همجموار با تیر برق‌های احداث‌شده به عرض ۸ متر شن‌ریزی و تسطیح شود.

آسیاب دو سنگی میبد یکی از آسیاب‌های قدیمی در روستای محمدآباد از توابع بخش مرکزی با راهرویی ۱۴۰ متری در عمق ۴۰ متری زمین از آثار تاریخی دوره صفویه است که در سال ۱۳۹۰ به شماره ۲۹۹۸۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

واگذاری آسیاب دو سنگی میبد به بخش خصوصی

واگذاری آسیاب دو سنگی میبد به بخش خصوصی

واگذاری آسیاب دو سنگی میبد به بخش خصوصی

انتهای پیام/

کد خبر 1402102601576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha