آغاز ثبت‌نام نخستین دوره مسابقات «چاقوسازی» در زنجان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از آغاز ثبت نام نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت کشوری رشته «چاقوسازی» در زنجان خبر داد.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، محمدرضا انصاری روز شنبه۷ بهمن‌ماه از آغاز ثبت نام نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت کشوری «چاقوسازی» در زنجان خبر داد و اظهار کرد: این رویداد با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و انجمن چاقو سازان برگزار می‌شود.

آغاز ثبت‌نام نخستین دوره مسابقات «چاقوسازی» در زنجان

 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه با توجه به اینکه زنجان به‌عنوان یکی از شهرهای مهم در صنایع‌دستی و یکی از قطب‌های تولید چاقو در کشور شناخته شده است، گفت: بر همین اساس نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت کشوری چاقوسازی در زنجان با هدف شناسایی استادکاران و نخبگان چاقوسازی ثبت نام می‌شود.  

او با اشاره به اینکه از از یکم تا دهم بهمن‌ماه زمان ثبت‌نام تعیین شده است، افزود: صنعتکاران این حرفه می‌توانند با مراجعه به لینک B2n.ir/x60870 مشخصات خواسته شده را ثبت کنند.  

سید سعید صفوی گفت: چاقوی زنجان حداقل دارای ۱۷ نوع با کاربری‌های متفاوت است و صنعت چاقوسازی از رشته‌های ماندگار و تاریخی این استان محسوب می‌شود.

آغاز ثبت‌نام نخستین دوره مسابقات «چاقوسازی» در زنجان

 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: چاقوسازی در میان صنایع دستی استان زنجان رتبه نخست را دارد و حدود ۱۰ هزار نفر به‌طور مستقیم در این صنعت مشغول به‌کارند.  

او افزود: هنر چاقوسازی قدمت چندین هزار سال دارد و همواره هنرمندان خوش‌ذوق به اشتغال در این بخش جذب شده و توانسته‌اند با سلیقه خود، یکی از پرکاربردترین وسیله‌ها را بسازند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110700359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha