مسجد جامع سمنان نورپردازی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان گفت: باهدف توسعه گردشگری، نورپردازی مسجد جامع سمنان انجام شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مریم طاهردوست محمدی روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ گفت: باهدف توسعه گردشگری در فاز اول این پروژه، منار و ایوان مسجد جامع نورپردازی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان بابیان اینکه این نورپردازی بر اساس خروجی‌های نرم‌افزاری و با تأکید بر جزئیات و نقوش معماری و بامطالعه نمونه‌های مساجد و اماکن مذهبی شاخص طراحی‌شده است، گفت: نورافکن‌ها مختص این منار با آزمودن‌های متعدد طبق سفارش اداره میراث فرهنگی شهرستان سمنان توسط یکی از تولیدکننده‌های مطرح کشور ساخته و نصب شد.

مریم طاهردوست محمدی گفت: طراحی تأسیسات و زیرساخت مستقل و مجزا از تأسیسات برق مسجد برای نورپردازی مسجد جامع انجام‌شده است.

او افزود: با توجه به اهمیت این بنا در صورت تخصیص اعتبار، فازهای بعدی نورپردازی اجرایی خواهد شد.

مسجد جامع سمنان دارای آثاری از دوره سلجوقی، ایلخانی، تیموری تا دوره قاجار است که به شماره ۱۶۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و در مجاورت بناهای فاخری همچون مسجد سلطانی، موزه گرمابه پهنه، امام‌زاده یحیی (ع)، بازار تاریخی سمنان، تکیه پهنه و درگذر تجاری ابریشم قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111500859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha