۱۴ اثر هنرمندان قمی به هشتمین جشنواره صنایع‌دستی فجر راه یافت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اعلام کرد: ۱۴ اثر از ۱۲ هنرمند قمی در نمایشگاه هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان «سرو سیمین ۸» به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: طی فراخوان انجام شده از سوی دبیرخانه هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان «سرو سیمین ۸»، تعداد ۱۳۵ نفر از هنرمندان رشته‌های گوناگون صنایع‌دستی حضور داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: این آثار از هنرمندان در رده‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، هنرمندان فنی و حرفه‌ای و متقاضیان آزاد و هنرمندان صنایع‌دستی استان قم معرفی شدند و پس از بررسی آثار، تعداد ۱۴ اثر پذیرفته شد.

او خاطرنشان کرد: این ۱۴ اثر پذیرفته شده از ۱۲ هنرمند قمی است که آثارشان به همراه سایر هنرمندان کشور در نمایشگاه جشنواره مذکور در برج آزادی تهران در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

او افزود: اکرم کریمی بلوری، لیلی عظیمی فهیم، جواد رحمتی مطلق، عباس رحیمی ایمانی، محمد سلمانی، امیرحسین میرقیصری، حمید قاسمی‌زاده، علی‌اکبر رمضانی، محمد نجف‌زاده، مصطفی آزادی، حمید قاسمی‌زاده و سید سجاد موسوی؛ اسامی این هنرمندان است.

ارجمندی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان این که جشنواره مذکور با شعار «پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی» برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره، فرصتی برای استفاده از ظرفیت دیگر جشنواره‌های مرتبط با بخش صنایع‌دستی است. 

هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان «سرو سیمین ۸» از ۲۷ بهمن‌ تا ۱ اسفند ۱۴۰۲ در برج آزادی شهر تهران واقع در میدان آزادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112201376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha