لغو روادید دوطرفه، راه‌حل چین و تایلند برای جذب گردشگر

سیاست لغو ویزای متقابل بین تایلند و چین که اواخر ژانویه ۲۰۲۴ امضا شده است، می‌تواند تبادل گردشگر بین این دو کشور را تقویت کند.

به‌گزارش میراث آریا، فانوس‌های قرمز بر فراز جاده یاووارات، جایی که محله چینی‌ها در بانکوک، پایتخت تایلند قرار دارد، آویزان شده‌اند و مغازه‌ها کاملا آماده‌اند، زیرا این فرصتی طلایی برای پذیرایی از گردشگران چینی است که برای گذراندن تعطیلات سال نوی خود به اینجا می‌آیند.

وانگ ژوانیو، ۳۶ ساله که از پکن آمده است و تصمیم دارد تعطیلات سال نو چینی را در تایلند بگذراند، گفت: محله چینی‌های بانکوک میزبان فعالیت‌های مختلفی برای سال نو چینی است و ما می‌توانیم فضای شاد و جشن را احساس کنیم.

او گفت که سفر به تایلند بسیار راحت بود و روند ورود بدون هیچ مشکلی پیش رفت.

به منظور تقویت اقتصاد، دولت تایلند از ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۳ به شهروندان چینی معافیت موقت ویزا اعطا کرده است.

در اواخر ژانویه سال جاری، چین و تایلند توافقنامه‌ای را در مورد معافیت متقابل روادید امضا کردند که از اول مارس اجرایی می‌شود.

با امضای این قرارداد، تعداد گردشگران چینی که از تایلند بازدید می‌کنند، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وزارت گردشگری و ورزش تایلند پیش‌بینی کرد که حدود ۸میلیون گردشگر چینی در سال ۲۰۲۴ به تایلند سفر خواهند کرد و حدود ۳۲۰ میلیارد بات (تقریبا ۸.۹میلیارد دلار آمریکا) به این کشور سفر خواهند کرد.

وزیر گردشگری و ورزش تایلند گفت این کشور انتظار دارد در روزهای ۷ تا ۱۵ فوریه پذیرای نزدیک به یک میلیون گردشگر خارجی باشد که از این تعداد حدود ۱۸۰هزار نفر از چین هستند.

صنعت گردشگری تایلند از قبل آماده استقبال از گردشگران چینی شده است. یکی از مدیران هتل از شهر ساحلی هوآ هین گفت: با امضای این قرارداد، درخواست از مهمانان چینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و انتظار می‌رود که تعداد گردشگران چینی افزایش پیدا کند.

چاناپان کیوکلاچیاوو، نایب رئیس انجمن اتحاد گردشگری چین در تایلند نیز گفت: معافیت از روادید متقابل هزینه گردشگری را کاهش داده است، تبادلات بین مردم دو کشور را تسهیل کرده و انگیزه‌ای قوی برای بهبود و شکوفایی صنعت گردشگری تایلند ایجاد کرده است.

کیوکلاچیاوو ادامه داد: منابع گردشگری تایلند و چین مکمل یکدیگر هستند. چین یکی از نزدیک‌ترین مقاصد گردشگری یخ و برف به مردم تایلند است. امضای توافقنامه معافیت متقابل روادید باعث ترغیب بیشتر گردشگران تایلندی برای سفر به چین خواهد شد.

او در انتها گفت: این توافق مطمئنا باعث رونق صنعت گردشگری تایلند و چین و افزایش تبادلات فرهنگی بین دو طرف خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha