تاریخ و تمدن ایران حذف شدنی نیست/ ضرورت آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی 

وزیر آموزش و پرورش با حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، رضامراد صحرایی عصر امروز پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ با همراهی تعدادی از مدیران و مسئولان حوزه گردشگری، از غرفه‌های مختلف نمایشگاه گردشگری تهران بازدید و با تعدادی از غرفه‌داران و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه از نزدیک گفت و گو کرد.

وزیر آموزش و پرورش با حضور در برخی از غرفه‌های استانی مانند، لرستان، زنجان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد و ... از نزدیک به تماشای اجرای گروه‌های هنری اقوام پرداخت و با برخی از گروه‌های اقوام از نزدیک گفت و گو کرد.

صحرایی در حاشیه این بازدید و در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا درباره اهمیت و ضرورت برپایی نمایشگاه گردشگری اظهار کرد: نمایشگاه محل نمایش شکوه ایران است و نشان می‌دهد که ایران چه جایگاه تاریخی در دنیا دارد.

او افزود: دانش‌آموزان باید با ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری و سابقه تمدنی ما بیش از پیش آشنا شوند.
اگر ایران به بسیاری از دستاوردهای جدید دنیا دست پیدا کرده که در جای خودش بسیار مهم و تاثیرگذار است اما قدرت واقعی ما تاریخ و تمدن ما و سابقه دیرینه این ملت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برخی از دولت‌ها به دنبال نادیده گرفتن نقش ایران به‌عنوان قدرت اول منطقه هستند اما واقعیت این است که ایران نه تنها قدرت اول منطقه است بلکه از سابقه دیرینه تاریخی برخوردار است و هیچ‌گاه حذف شدنی نیست.

صحرایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادامه داد: ایران جایگاه بالایی در حوزه فرهنگ دارد و هرجا که لازم باشد با دست پر وارد می‌شود چرا که ایران فردوسی، سعدی، حافظ و صدها شخصیت فاخر تاریخی و ادبی و فرهنگی دارد.

او یادآور شد: ما برای نشان دادن قدرت خود با شاهنامه فردوسی و بوستان و گلستان سعدی وارد می‌شویم چرا که دارای پیشینه غنی تاریخی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه گردشگری یک ایده بسیار خوبی است و به طور حتم بازدیدکنندگان از این نمایشگاه علاوه بر آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، با فرهنگ، تاریخ و تمدن کشور نیز بیش از پیش آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112601879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha