حضور پدر سفال ایران در غرفه استان همدان

حاج‌عسگر عسگری ملقب به پدر سفال ایران و از هنرمندان شهر جهانی لالجین، در چهارمین روز از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، از غرفه استان همدان بازدید کرد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، حاج‌عسگر عسگری ملقب به پدر سفال ایران و از هنرمندان شهر جهانی لالجین که سابقه‌ای بیش از ۸۵ سال در رشته سفال و سرامیک دارد، در چهارمین روز از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، از غرفه استان همدان بازدید کرد.

حاج‌عسگر با سابقه‌ای بیش از ۸۵ سال در رشته سفال و سرامیک مشغول به کار است و یکی از هنرمندان مطرح شهر جهانی لالجین و ایران محسوب می‌شود، او تاکنون بیش از صدها شاگرد تربیت کرده و خود نیز ‌این هنر را از پدرش، استاد غیاث‌علی نظری و استاد اسماعیل دایی آموخته است.

کارگاه‌ سفالگری این استاد مطرح، جزو کارگاه‌های ثبت ملی شده شهر جهانی لالجین است که قدمتی چند صد ساله دارد. این کارگاه امروز به مکانی تاریخی برای بازدید توریست‌های داخلی و خارجی تبدیل شده و تعداد زیادی از اساتید متبحر نزد او آموزش دیده‌اند.

گفتنی است، در شهر لالجین ۱۱۲۰ کارگاه سفالگری وجود دارد که یکی از معروف‌ترین و پر آوازه‌ترین آن‌ها متعلق به حاج‌عسگر عسگری هنرمند پیشکسوت سفال است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112802086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha