تمدید مهلت ثبت‌نام اولین رویداد خلاق و مسابقه آزاد مهارت چرم دست‌دوز استان سمنان

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مهلت ثبت‌نام در اولین رویداد خلاق و مسابقه آزاد مهارت چرم دست‌دوز استان سمنان تمدید شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور گفت: به‌منظور ایجاد زمینه برای حضور تمام علاقه‌مندان در این رویداد، مهلت ثبت‌نام در اولین رویداد خلاق و مسابقه آزاد مهارت چرم دست‌دوز استان سمنان تا ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: این رویداد باهدف شناسایی و حمایت از طرح‌های خلاقانه و نوآورانه در حوزه چرم، اولین رویداد خلاق و مسابقه آزاد مهارت چرم دست‌دوز در استان سمنان همراه با ارائه جوایز نفیس برگزار می‌شود.

سلطانی‌پور با اشاره به اینکه هنرمندان می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر با شماره ۰۲۳۳۳۶۰۵۰۴۷ تماس حاصل کنند، گفت: لینک sustp.semnan.ac.ir/charm_event به منظور ثبت‌نام علاقه‌مندان برای شرکت در بخش رویداد خلاق است.

او در خصوص مسابقه جنبی این رویداد افزود: دوخت و تکمیل کیف طبق طرح موردنظر و طراحی و ماکت‌سازی، دو رشته این مسابقه است که هر شرکت‌کننده می‌تواند با دو اثر از جدیدترین آثار منحصربه‌فرد خود که در هیچ نمایشگاه و یا جشنواره شرکت نکرده است در این مسابقه شرکت کند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه تمامی آثار ارسالی باید به‌طور مجزا دارای شناسنامه باشند، گفت: اعلام نام اثر، ابعاد، فن، مواد اولیه و نام و نام خانوادگی سازنده اثر برای هر اثر ارسالی الزامی است.

سلطانی‌پور با اشاره به اینکه کلیه مراحل کار ازجمله طراحی و الگوکشی، برشکاری، دوخت و ... باید کار دست باشد، افزود: لازم است تا آثار ارسالی بر اساس معیارها، فاخر خلق‌شده باشد و ازنظر طراحی و کیفیت اجرا خاص و منحصربه‌فرد باشد.

او با بیان اینکه تصاویر آثار ارسالی توسط گروه داوری برای ورود به مسابقه بررسی و انتخاب خواهد شد، افزود: متقاضیان برای شرکت در بخش مسابقه آزاد مهارت چرم می‌توانند از طریق لینک sustp.semnan.ac.ir/charm_competition اطلاعات خود را ثبت کنند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اعلام اینکه این رویداد در ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برگزار می‌شود، افزود: این رویداد با مشارکت دفتر هماهنگی معاونت امور اقتصادی استانداری سمنان، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، پارک علم فناوری دانشگاه سمنان، سازمان فرهنگی وزرشی شهرداری سمنان، شرکت ایوامهر و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120900423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha