رعایت ضوابط و نکات ایمنی در مراکز اقامتی مشهد الزامی است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و افزایش حضور زایران و گردشگران رعایت ضوابط و نکات ایمنی در تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی مشهد الزامی است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یوسف بیدخوری در جلسه مشترک با مدیران سازمان آتش نشانی مشهد و مدیران اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و جوامع حرفه‌ای تاسیسات گردشگری استان با موضوع ایمنی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع ایمنی در واحدهای اقامتی اولویت اول انجام تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه است که تاسیسات گردشگری در این زمینه پیشگام بوده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به این که بیشترین تراکم واحدهای اقامتی در اطراف حرم مطهر رضوی است، ادامه داد: دسترسی وسایل و ادات سنگین آتش نشانی به برخی از واحدها با مشکلاتی مواجه است، بنابراین تجهیز  واحدها به امکانات اعلام و اطفاء حریق متناسب و کافی ضروری است.

بیدخوری با اشاره به نقش آموزش در پیشگیری، کاهش خسارت و جلوگیری از گسترش حریق گفت: آمادگی پرسنل برای مواجهه به موقع با حریق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد:  انتشار اخبار حریق در واحدهای اقامتی تاثیر مستقیم بر حضور گردشگران در شهر مشهد و اسکان در واحدهای اقامتی دارد، بنابراین در زمان وقوع حریق مرتبط با واحدهای اقامتی، اطلاع رسانی از سوی آتش نشانی صحیح و دقیق باشد.

بیدخوری گفت: بازرسان واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری آموزش ببنند تا در زمان بازدیدهای میدانی موارد ایمنی را به مدیران و متصدیان واحدها گوشزد کنند.

در حال حاضر ۲۱۳۵ واحد اقامتی شامل ۲۷۳ هتل، ۳۰۲ هتل آپارتمان، ۳۹۸ مهمانپذیر، ۹۹۳ خانه‌مسافر و ۱۷۰ اقامتگاه بومگردی و سنتی و همچنین ۱۶۴ مجتمع گردشگری، واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی در استان خراسان رضوی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122401552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha