بیش از ۳هزار مورد سرکشی و نظارت از آثار فرهنگی‌تاریخی شهرستان لاهیجان در سال ۱۴۰۲

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لاهیجان از اجرای بیش از ۳۳۴۳ مورد گشت و سرکشی از آثار تاریخی و فرهنگی(بناها و محوطه‌های تاریخی) در راستای حفاظت پایدار و افزایش ضریب حفاظتی، و جلوگیری از تخریب و ساخت و ساز در محوطه‌های تاریخی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لاهیجان، اسماعیل پورحسن چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ با اعلام این مطلب گفت: در مجموع بیش از ۳هزار مورد سرکشی و بازدید نظارتی محسوس و غیرمحسوس توسط نیروی‌های یگان حفاظت و کارشناس حوزه باستان‌شناسی شهرستان در سال گذشته (۱۴۰۲) از آثار تاریخی‌فرهنگی صورت پذیرفته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لاهیجان ادامه داد: تعدادی از این بازدیدها در خصوص گزارش‌های مردمی و برخی دیگر جهت نظارت استعلام‌های حوزه میراث‌فرهنگی و تعدادی نیز بازرسی‌های ماهانه همکاران یگان حفاظت از آثار شهرستان صورت پذیرفته شده است. 

او افزود: تعداد دستگاه‌های فلزیاب مکشوفه در شهرستان در سال گذشته دو مورد، تعداد دستگیرشدگان حفاری غیر مجاز ۲۰ نفر و تعداد پرونده‌های قضایی ۱۴ پرونده بوده است. 

پورحسن بیان کرد: شهرستان لاهیجان  دارای ۳۸ اثر ثبتی در فهرست آثار ملی و همچنین بالغ بر ۹۴ هکتار بافت تاریخی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha