مراجعه حدود ۳میلیون نفر به مراکز اورژانس کشور در تعطیلات نوروزی

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیر کل حوزه وزارتی گفت: از ۲۸ اسفند تاکنون حدود ۲میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به مراکز اورژانس در سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۲میلیون و ۳۸۵ هزار نفر به صورت سرپایی درمان و ۵۰۰ هزار نفر هم بستری شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا، سید محمد پورحسینی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیر کل حوزه وزارتی امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: همچنین در این مدت ۱۲۳ هزار عمل جراحی در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور انجام شده است.

او با بیان فعالیت ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ با ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور اظهار کرد: حدود ۲۶هزار نیروی آماده به کار در مراکز اورژانس و پایگاه‌های سلامت نوروزی در کشور مشغول ارائه خدمات در مبادی ورودی و خروجی شهرها هستند.

مشاور وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیش از یکهزار بیمارستان با ۱۴۶ هزار تخت فعال در حوزه درمان در کشور فعال است.

او ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۵۵هزار و ۱۹۴ تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار و منجر به انجام ۱۹۷ هزار ماموریت شده است.

پورحسینی اضافه کرد: خدمت رسانی در وزارت بهداشت به ویژه در ایام تعطیل با قوت بیشتری ادامه دارد و طبق دستورالعمل ابلاغی جامع در این وزارتخانه، تمامی اورژانس‌های پیش بیمارستانی و حوزه درمان، غذا و دارو سراسر کشور در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

مشاور وزیر بهداشت، وضعیت خدمات رسانی در مراکز دانشگاهی استان یزد را در سطح مطلوب ارزیابی و از تلاش های مسئولان و کادر سلامت یزد قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha