الزام ثبت اطلاعات مسافران نوروزی در سامانه صورت‌ وضعیت برخط

هم‌زمان با اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ (از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲) دریافت اطلاعات مسافران حمل‌ و نقل جاده‌ای در پایانه‌های فروش حضوری بلیت، درگاه‌های اینترنتی و ثبت در سامانه صورت‌ وضعیت برخط الزامی شده است.

به گزارش میراث آریا، حسین متولی حبیبی، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به اطلاع‌رسانی‌ها درباره دریافت اطلاعات مسافران در تابلوهای پایانه‌های مسافربری تهران و شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس بخشنامه اعلامی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور، صدور بلیت اتوبوس برای مسافران منوط به درج کدملی، تاریخ تولد و تلفن همراه سرپرست است.

متولی حبیبی با اشاره به اخذ کد رهگیری سفر در سامانه صورت وضعیت برخط، بیان کرد: بر این اساس امکان اخذ همزمان بلیت‌های متعدد به نام یک نفر از طریق یک یا چند شرکت مسافربری امکان پذیر نیست و به ازای تهیه بلیت برای هر صندلی، اطلاعات یکتا دریافت می‌شود.

او تأکید کرد: به این ترتیب از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین ۱۴۰۳، در مجموع ۳۸۴هزار و ۸۰۹ سفر دارای کد رهگیری معتبر با درج اطلاعات ۳میلیون و ۵۲۵هزار و ۵۶۰ مسافر به ثبت رسیده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: از این تعداد سفر، ۱۱۱هزار و ۶۲۴ سفر با ناوگان اتوبوسی، ۲۵۲هزار و ۶۲۱ سفر از طریق ناوگان مینی‌بوسی و سواری، ۱۶هزار و ۷۷۰ سفر دربستی و ۳۷۹۴ سفر بین‌المللی انجام شده است.

متولی حبیبی در انتها افزود: اطلاعات مسافران همزمان با شروع طرح نوروزی ۱۴۰۳ از طریق سامانه Soratonline.rmto.ir ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha