طرح سلامت انتقال خون در نوروز اجرا شد

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون از اجرای طرح سلامت نوروزی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا،  شهرام میرزایی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح  از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ آغاز شد و  بیشترین توزیع و ارسال خون در شبکه ملی خون رسانی مربوط به استان لرستان با ۱۰۵۷ واحد و بیشترین دریافت مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۰۹۲ واحد بوده است.

او افزود: بر اساس پیش بینی کاهش استقبال مراجعین و به تبع آن کاهش ذخایر خون به دلیل همزمانی ۲ رویداد تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان با استفاده از تجربیات سال های قبل، طرح سلامت نوروزی با هدف افزایش میزان ذخایر خون به اجرا در آمد.

میرزایی ادامه داد: در این طرح فعالیت مستمر رسانه ایی به صورت همانگ در ستاد مرکزی و ادارات انتقال خون تمامی استان‌های کشور در برای بهره‌گیری از پتانسیل رسانه ملی و دیگر خبرگزاری‌ها در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون اضافه کرد: طی این مدت با بهره برداری از ظرفیت شبکه ملی خون رسانی کشور، تعداد ۷۱۴۴ واحد خون از استان های معین برای استان های سیستان و بلوچستان، تهران و خوزستان تامین و ارسال شد.

او افزود: طی ۲۸ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ در مجموع ۱۰۵ هزار و ۵۹۵ واحد خون دریافت شد و ۱۳۸ هزار و ۷۲۱ واحد خون و فراورده به مراکز درمانی توزیع شد.

میرزایی ادامه داد: در طی این مدت بیشترین توزیع و ارسال خون در شبکه ملی خون رسانی مربوط به استان لرستان با ۱۰۵۷ واحد بود و بیشترین دریافت مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۰۹۲ واحد، تهران با ۲۰۸۶واحد، خوزستان با ۳۳۶واحد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011702318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha