بازدید بیش از ۱۵هزار گردشگر از کلیسای سنت استپانوس شهرستان جلفا در ایام عید فطر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جلفا از بازدید ۱۵هزار و ۷۸۰ گردشگر از کلیسای سنت استپانوس این شهرستان در ایام عید فطر خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، عبدالعلی محمدی امروز یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ضمن اشاره به تاثیر معرفی رسانه‌ای کلیسای سنت استپانوس در افزایش گردشگران ورودی به این جاذبه تاریخی گفت: تعداد ۱۵ هزار و ۷۸۰ گردشگر در ایام تعطیلات عید فطر از کلیسای سنت استپانوس جلفا بازدید کرده‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جلفا ادامه داد: در ایام تعطیلات عید سعید فطر سال گذشته تعداد گردشگران ورودی به کلیسای سنت استپانوس ۱۳ هزار و ۶۷۸ نفر بود که با افزایش ۲۱۰۲ نفری، میزان ۱۵ درصد افزایش تعداد بازدیدکنندگان در تعطیلات عید فطر سال جاری گزارش شده است.

او افزود: برای اولین بار در ایام تعطیلات عید فطر با مشارکت معاونت جوانان هلال‌ احمر برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی در محل این کلیسا برگزار شد که بازی‌های بومی و محلی، نقاشی کودکان و انواع مسابقه‌ها برای کودکان و بزرگسالان از جمله برنامه‌های این حرکت فرهنگی بود که با استقبال کم‌نظیر گردشگران همراه شد.

محمدی گفت: کلیسای سنت استپانوس دومین کلیسای مهم ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و از این حیث اهمیت فراوانی در گردشگری استان و شهرستان جلفا دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012602798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha