موزه ورزش در ارومیه راه‌اندازی می‌شود

نخستین جلسه بررسی نحوه راه‌اندازی موزه ورزش در مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ در این جلسه اظهار کرد: راه‌اندازی موزه‌های تخصصی نقش مهمی در جذب گردشگر داشته و تاکنون چند موزه تخصصی از جمله موزه پلیس، طب، کودک  با همکاری سایر دستگاه‌ها در ارومیه راه‌اندازی شده و در نظر است چندین موزه تخصصی نیز در این شهرستان ایجاد شود.

او ادامه داد: در بازدید استاندار آذربایجان غربی از مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن ارومیه با توجه به تاکید او بر لزوم تعیین کاربری متناسب برای استفاده از بناهای تاریخی مقرر شد که سه موزه ورزش، تاریخ و مدرسه در آن راه‌اندازی شود.

صفری افزود: با توجه به سابقه آذربایجان غربی در تاریخ ورزشی کشور و با توجه به اینکه در برخی رشته‌ها از جمله والیبال، ارومیه در سطح کشور و حتی جهان حرفی برای گفتن دارد لزوم راه‌اندازی موزه ورزش در این شهر بیش از پیش حس می شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در گام نخست کارگروه مشترکی با حضور کارشناسان این اداره‌کل و اداره‌کل ورزش و جوانان تشکیل شود تا محتوا و داده‌های لازم برای راه‌اندازی موزه ورزش تهیه شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن تشکر از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای تلاش در راستای حفاظت از میراث ملموس و ناملموس استان اظهار کرد: امروزه ورزش یکی از موضوعات مهم اجتماعی بوده که طرفداران زیادی در سطح جهان دارد و بدون شک توجه به این حوزه می‌تواند یک زمینه مهمی برای جذب گردشگر باشد.

سجاد بیرامی افزود: این اداره‌کل برای راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه اعلام آمادگی کرده و تلاش می‌کنیم با همکاری یکدیگر موزه در شان مردم استان ایجاد شود که در آن به تاریخ ورزش و اتفاقات مهم ورزشی آذربایجان غربی پرداخته شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012702862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha