بازدید میدانی کارشناس گردشگری کشور از روستای تاریخی پالنگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از بازدید میدانی خدیجه فاضلی کارشناس معاونت گردشگری کشور به‌منظور بررسی و تکمیل پرونده روستای تاریخی پالنگان برای کاندید قرار گرفتن در مجموعه روستاهای جهانی گردشگری خبر داد.

به‌ گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد در این‌باره گفت: سازمان جهانی گردشگری سال گذشته هشت روستای ایران را برای ثبت جهانی انتخاب کرده بود که روستای پالنگان از جمله روستاهای منتخب بود که شرایط لازم برای جهانی شدن را داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه در شهریورماه سال گذشته، پرونده پالنگان ارزیابی شده است و ما امسال می‌توانیم شرایط بهتری را برای ثبت آن رقم بزنیم، اظهار کرد: روستای پالنگان امسال از شانس خوبی برای ثبت جهانی برخوردار است اما دارای نواقص و مشکلاتی است که باید برطرف شود.

او با اشاره به اینکه در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری پرونده هشت روستای منتخب کشور نهایی می‌شود، افزود: به همین منظور روز شنبه و یک‌شنبه 25 و 26 فروردین‌ماه بازدیدهای میدانی و جلسات متعددی با حضور خدیجه فاضلی کارشناس معاونت گردشگری کشور برای بررسی و تکمیل پرونده این روستای تاریخی انجام شد.

مهرزاد ضمن تقدیر از نگاه مثبت و حمایت استاندار کردستان، معاونان استانداری، فرماندار کامیاران، مردم متدین و مهمان‌نواز منطقه و مجموعه مدیران استانی وشهرستانی برای رسیدن به نتیجه دلخواه که همانا قرار گرفتن در کنار روستاهای جهانی گردشگری است، عنوان کرد: از دستگاه‌های ذیربط، هنرمندان، خبرنگاران و اصحاب‌رسانه دعوت می‌شود تا در کنار این اداره‌کل در سرعت‌بخشی به تکمیل پرونده ثبت‌جهانی این روستای تاریخی به ما کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012702871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha