افزایش ۳۰ درصدی گردشگران ورودی به استان در  ایام عید فطر/ عملکرد مطلوب آذربایجان‌شرقی در کاهش تصادفات

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به افزایش ۳۰درصدی گردشگران ورودی به استان نسبت به سال گذشته در کنار کاهش محسوس تصادفات و سوانح جاده‌ای در ایام عید فطر، تعداد بازدیدکنندگان جاذبه‌های گردشگری این استان را در این ایام ۶۹۲ هزار نفر اعلام کرد.

 به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، احمد حمزه‌زاده ضمن اشاره به ثبت جهانی سه کاروانسرا و ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان به‌عنوان بهترین دهکده گردشگری جهان در سال گذشته با اعلام این خبر گفت: در طول تعطیلات عید فطر یک میلیون و ۹۳۲ هزار گردشگر وارد آذربایجان‌شرقی شدند که نسبت به تعطیلات عید فطر سال گذشته ۳۰درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: طی مصوبه ستاد خدمات سفر استان مبنی بر لزوم آمادگی کمیته‌های ستاد خدمات سفر و دستگاه‌های خدمات‌رسان در ایام تعطیلات عید فطر، علی‌رغم افزایش ۱۵ درصدی ترددهای وسایل نقلیه در استان، تصادفات جاده‌ای در ایام عید فطر امسال نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۷ درصدی همراه بود که چنین دستاوردی در سایه هماهنگی‌ها و آمادگی‌های شبانه روزی کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر و دستگاه های خدمات‌رسان محقق شد.

او افزود: با توجه به کاهش ۱۷درصدی تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیلات عید فطر سال جاری نسبت به سال گذشته، تعداد فوتی‌های امسال ۱۲ نفر اعلام شده است که از کاهش ۲۵درصدی فوتی‌های سوانح جاده‌ای نسبت به ایام تعطیلات عید فطر سال گذشته حکایت دارد. باتوجه به کاهش تصادفات جاده‌ای و کاهش فوتی‌ها، تعداد عملیات امداد و نجات انجام شده توسط کمیته امداد و نجات ستاد اجرایی خدمات سفر ۴۵۶۵ فقره گزارش شده است که خوشبختانه نسبت به سال گذشته ۱۰درصد کاهش داشته است.

حمزه‌زاده گفت: تعداد ۶۹۲هزار و ۸۱۷ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان در ایام تعطیلات عید فطر بازدید کردند که از این منظر  افزایش ۱۱درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. تعداد بازدیدها از موزه‌های آذربایجان‌شرقی با ۴۴هزار و ۳۲۵ نفر با ۱۳درصد افزایش نسبت به ایام تعطیلات عید فطر سال گذشته رشد مطلوبی داشته است که تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در موزه‌ها و اماکن گردشگری آذربایجان‌شرقی نیز تأثیر بسزایی در روند افزایش این بازدیدها داشته است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403012702885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha