پیشرفت شهرستان سرخه سمنان با توجه به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی تحقق می‌یابد

فرماندار شهرستان سرخه گفت: پیشرفت شهرستان با توجه به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی تحقق می‌یابد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان، حجت‌الله کرمانی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و سرپرست اداره کل دیوان محاسبات استان سمنان در روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: توجه به حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی علاوه بر ایجاد حال خوب، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی برای مردم، موجب پیشرفت و ارتقاء جایگاه شهرستان سرخه می‌شود.

فرماندار شهرستان سرخه افزود: این شهرستان دارای ظرفیت‌های فراوان تاریخی و طبیعی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم، شهرستان توسعه می‌یابد.

حجت‌الله کرمانی اظهار کرد: در برخی موارد نیاز است تا اداره اوقاف و امور خیریه با افزایش تعاملات خود با اداره میراث فرهنگی، زمینه ساماندهی وضعیت ابنیه تاریخی تحت مالکیت خود را ایجاد کند.

او با اشاره به مجتمع فرهنگی گردشگری سور گفت: برای تعیین تکلیف و ساماندهی این پروژه همکاری و هم‌دلی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی لازم است.

فرماندار شهرستان سرخه بیان کرد: با توجه به‌قرار گیری این مجتمع در مسیر زائران حرم امام رضا(ع) می‌توانیم با رعایت قوانین موجود، این مجتمع را به محلی برای اقامت مسافران در مسیر حرم رضوی تبدیل کنیم که نه‌تنها به نفع مردم شهرستان سرخه، بلکه به نفع مردم استان و کشور ایران است.

حجت‌الله کرمانی افزود: آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی که تحت مالکیت اداره کل اوقاف و امور خیریه است، در سالیان اخیر به علت حوادث طبیعی از جمله کاهش آب‌های زیرزمینی، فرونشستگی بنا در آن مشاهده می‌شود اما اداره میراث فرهنگی طبق وظیفه ذاتی خود به مطالعه علمی با مؤسسات بین‌المللی و مرمت آن پرداخته است که این عمل اقدامی ارزشمند است.

او اظهار کرد: وجود دشت چلیم و روستای افتر، چشمه آب‌معدنی آبگرم، روستای هدف گردشگری بیابانک از جمله ظرفیت‌های شهرستان سرخه است که با نگاهی ویژه‌تر می‌توانیم از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012802911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha