احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی شتاب گرفته است

مدیرعامل صندوق احیا گفت: جریان احیای بناهای تاریخی از سال گذشته شتاب گرفته و با همگرایی ایجاد شده از ظرفیت‌های متنوع میراث‌فرهنگی با مشارکت مردمی و تعامل با دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، شهاب طلایی مدیرعامل صندوق احیا در بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی و تجلیل از فعالان و کنشگران بناها و محوطه‌های تاریخی که صبح امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، به اهمیت پیوند اقتصاد و میراث‌فرهنگی اشاره و استفاده از ظرفیت‌های متنوع اقتصادی میراث‌فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

او ادامه داد: در چهار دهه اخیر در زمینه اقتصادی تنها از ظرفیت بازدید موزه‌ها و بناهای تاریخی استفاده کرده‌ایم و سایر ظرفیت‌ها مغفول مانده‌اند.

طلایی با بیان اینکه در مسیر توسعه میراث‌فرهنگی باید از تنوع بخشی ظرفیت‌های متنوع اقتصادی میراث‌فرهنگی در راستای حفظ میراث فرهنگی و با مشارکت مردم استفاده شود، افزود: از زمان تاسیس و فعالیت صندوق احیا تنها از ظرفیت پیوند بین بناهای تاریخی در اختیار وزارتخانه و جذب مشارکت مردم برای احیای این بناها استفاده شده است و به تنوع بخشی ظرفیت‌های اقتصادی میراث‌فرهنگی توجه نشده است.

مدیرعامل صندوق احیا ادامه داد: صندوق به عنوان بازوی اجرایی وزارتخانه فعال‌سازی ظرفیت‌های اقتصادی حوزه میراث‌فرهنگی را در راستای حفظ آن‌ها در دستور کار قرار داده است.

طلایی بر مشارکت مردمی و تعامل با سایر دستگاه‌ها در راستای این هدف اشاره کرد و ادامه داد: آگاهی بخشی جامعه از مسئولیت اجتماعی و تعامل با سایر دستگاه‌ها جریانی است که در صندوق احیا آغاز شده است.

او در پایان گفت: امیدواریم جریان احیا که از سال گذشته شتاب گرفته تقویت شود و با همگرایی ایجاد شده از ظرفیت‌های متنوع میراث‌فرهنگی با مشارکت مردمی و تعامل با دستگاه‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012802921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha