ایجاد خانه صنایع‌دستی کوهبنان فرصتی برای کارگاه‌گردی و گردشگری خلاق

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ایجاد خانه صنایع‌دستی کوهبنان فرصتی برای کارگاه‌گردی و گردشگری خلاق است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، اعظم علیخانی ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در دیدار با فرماندار کوهبنان با اشاره به اینکه یکی از خانه‌هایی که در کوهبنان می‌تواند برای تجمیع فضای صنایع‌دستی از تهیه مواد اولیه تا تجاری‌سازی تولیدات و آثار کاربرد داشته باشد، خانه محمود روح‌الامینی، پدر علم مردم‌شناسی در ایران است، گفت: ایجاد خانه صنایع‌دستی کوهبنان فرصت کارگاه‌گردی و گردشگری خلاق است و امکانی برای توسعه و ترویج رشته‌های بومی و نیز شتاب اجتماعی در معرفی، نمایش و حمایت از کسب و کارهای حوزه صنایع‌دستی شهرستان را ایجاد می‌کند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: با همت فرمانداری و شهرداری کوهبنان و بازسازی و مرمت خانه روح‌الامینی می‌توان آن را به عنوان خانه صنایع‌دستی کوهبنان احیا کرد تا هنرمندان و صنعتگران این شهرستان کم‌برخوردار در آن فضایی گرد هم آیند و کارگاه‌ها و فروشگاه‌های خاص خود را داشته باشند تا بدین‌ شکل ظرفیت جدید گردشگری برای کوهبنان ایجاد شود.

او در ادامه گفت: با توجه به اینکه صنایع‌دستی، اقتصاد هویت‌بنیان است و خاستگاه آن فرهنگ مردم هر زیست بوم و اقلیم است پس به قاعده بخشی از هدف «جهش تولید با مشارکت مردمی» را می‌توان حوزه صنایع‌دستی دانست.

علیخانی افزود: تقویت مشارکت مردمی در این عرصه را می‌توان با متمرکزسازی تسهیلاتی که به صنعتگران از بدنه کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و دیگر نهادها انجام می‌شود در یک فضا و فرآیند همسان‌سازی‌شده هدایت و نظارت تخصصی کرد و فرمانداری کوهبنان، در این انسجام‌بخشی می‌تواند سکاندار و حامی حوزه صنایع‌دستی باشد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: تقویت و حمایت از تشکیل انجمن‌های مردم نهاد توسط، فرمانداری می‌تواند مهمترین عامل رونق مشارکت‌های مردمی در حوزه صنایع دستی را در پی داشته باشد.

او ادامه داد: آگاه‌سازی طیف خیرین در حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی کوهبنان می‌تواند پایگاه موثری برای ارتقاط کمی سطح منابع مالی این شهرستان در ایجاد اشتغال و رونق کسب‌وکار بومی اما با گستره فروش جهانی را فراهم آورد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012902965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha