تعطیلی پنجشنبه‌ها خللی در کار بخش‌های مختلف کشور ایجاد نمی‌کند/ دولت در این خصوص تابع مجلس است/ در عصر ارتباطات نیازی به حضور دائمی افراد در محل کار نیست

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها مورد اقبال نمایندگان و دولت است، گفت: امروز عصر ارتباطات است و با تعطیلی دو روز در هفته هیچ منعی برای خدمت‌رسانی بخش‌های مختلف کشور وجود ندارد.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها که این روزها در سطر اخبار قرار دارد، گفت: پنجشنبه‌ها عملا مدت‌هاست که در تهران تعطیل است. در وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز در کل کشور روزهای پنجشنبه تعطیل هستند و در دیگر مناطق تا ظهر مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

او با بیان اینکه نمایندگان مجلس بر اساس همین موارد طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها را مطرح کرده‌اند، افزود: بخش‌هایی که با خارج از کشور در ارتباط هستند و مراودات بین‌المللی انجام می‌دهند، می‌توانند با تنظیم ساعات خود و فعالیت برخی از کارکنان خود به صورت شیفتی خدمات مورد نظر را به خوبی انجام دهند. همین الان نیز وزارت خارجه پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها هماهنگی‌های لازم را با دیگر کشورها انجام می‌دهند.

حسینی همچنین ادامه داد: برخی از کشورها با جمهوری اسلامی ایران دارای فاصله افق و روز و شب هستند که برای هرکدام از این موارد تدابیر لازم اندیشیده شده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه امروز عصر ارتباطات است، اظهار کرد: این‌طور نیست که فرد حتما باید در محل کار حضور داشته باشد بلکه هر زمانی از شبانه‌روز و ایام تعطیل می‌تواند با دنیا در تماس باشد و وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

او با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها مشکل خاصی برای کشور به وجود نمی‌آید، افزود: ما در این زمینه تابع مصوبه مجلس خواهیم بود و برخی از نمایندگان در کمیسیون اجتماعی نیز بر همین موارد تاکید داشتند و این موضوع که ۴۰ ساعت در هفته کارکنان مشغول به کار باشند نیز مورد توافق اکثریت قرار گرفته است.

حسینی ادامه داد: این موضوع قبلا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و فقط کمی ابهام در خصوص آن وجود داشت، چراکه دولت پیشنهاد داد موضوع تعطیلی روز دوم را به خودش واگذار کنند، اما در صحن برخی از نمایندگان اعتقاد داشتند که این موضوع حتما باید در قانون ذکر شود در همین خصوص دولت تصمیم گرفت تابع تصمیم نمایندگان پارلمان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020100021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha