تاکید بر پویایی سازمان‌های مردم‌نهاد در حفظ میراث‌فرهنگی کشور

علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و سیداحمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران «ایکوم» دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش میراث آریا، علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و سیداحمد محیط طباطبایی، رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران «ایکوم»، پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در محل ایکوم ایران، دیدار و گفت‌وگو کردند.

دارابی در این دیدار بر حفظ جایگاه مردمی میراث فرهنگی و اهمیت پویایی سازمان‌های مردم‌نهاد تصریح کرد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث کشور با تاکید بر تمرکززدایی از برنامه‌های پایتخت محور، اظهار کرد: پایتخت سیاسی کشور با پایتخت‌های میراثی متفاوت است و تلاش ما، حفظ، صیانت و اعتلای میراث فرهنگی ایران در تمام نقاط کشور است.

دارابی ادامه داد: با همین دیدگاه، برای برگزاری ۱۰ نمایشگاه استانی از آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران در هفته میراث فرهنگی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

او بر استفاده از خرد جمعی و همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص موزه‌داری و همکاری با ایکوم در آموزش به ویژه در حوزه راهنمایان موزه تصریح کرد.

تاکید بر پویایی سازمان‌های مردم‌نهاد در حفظ میراث‌فرهنگی کشور

سیداحمد محیط طباطبایی در این دیدار که هادی میرزایی، مدیرکل موزه‌ها هم حضور داشت، ترجمه فصلنامه «ایکوم نیوز» را با افزودن الحاقات با همکاری اداره‌کل موزه‌ها پیشنهاد داد.

او همچنین پیشنهاد کرد با پرداخت هزینه، «رِدلیست» اشیا و آثار فرهنگی‌تاریخی در معرض خطر خرید و فروش غیرقانونی تهیه شود.

رئیس ایکوم ایران با اشاره به ۲۹ اردیبهشت روز جهانی موزه‌ها اظهار کرد: در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت، داوری آیین موزه برتر با همکاری کارشناسان ایکوم و اداره‌کل موزه‌ها انجام می‌شود تا نتیجه در روز جهانی موزه‌ها، اعلام شود.

در پایان این دیدار مقرر شد بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان اداره‌کل موزه‌ها و ایکوم امضا خواهد شد، همکاری‌های مشترک فی‌مابین گسترش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020300185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha