علاوه‌ بر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به دنبال هویتی با مرکزیت مردم و نوآوری‌های اجتماعی هستیم/ مردمی‌سازی همواره در اولویت قرار دارد

دهقانی فیروزآبادی گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم قصد داریم در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق هویت جدیدی را مطرح کنیم که در آن نوآوری‌های اجتماعی و مردمی مدنظر قرار دارد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان مراکزی که بر روی نوآوری‌های خلاقانه برنامه‌ریزی کرده‌اند، مطرح می‌شوند. همچنین شرکت‌های خلاق نیز در نوآوری‌های حوزه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

او با بیان اینکه این شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اولین مصداق جدی مردمی‌سازی اقتصاد هستند، افزود:  رهبر انقلاب هم سال گذشته به آنها نیز اشاره کردند.

دهقانی فیروزآبادی همچنین ادامه داد: امسال برای توسعه این فضا یعنی مردمی‌سازی اقتصاد از طریق حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برنامه‌های خاصی را دنبال می‌کنیم. برای مثال سند مهمی در دولت درحال وضع و اجراست که براساس آن رشد کمی و کیفی این شرکت‌ها مدنظر قرار دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه در سال جدید می‌خواهیم هویت جدیدی را برای زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح کنیم، اظهار کرد: به عبارت دیگر در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق یک شرکت سومی هم خواهیم داشت که درحال طراحی است که محوریت آنها بحث نوآوری‌های اجتماعی و مردمی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020400193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha