امدادرسانی جاده‌ای، کوهستانی و ساحلی ۷۰ هزار متخصص در جمعیت هلال‌احمر/ کلید مقابله با سوانح، توسعه آموزش‌های همگانی است

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: جمعیت هلال‌احمر با بهره گیری از ظرفیت ۳ میلیون داوطلب و ۷۰ هزار امدادگر متخصص، امداد جاده‌ای، کوهستان و ساحلی را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهد.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: جمعیت هلال احمر ایران در حوزه‌های مختلف فعال است که امدادرسانی به حوادث و سوانح یکی از این زمینه‌هاست.

او افزود: امروز جمعیت هلال احمر با بهره گیری از ظرفیت ۳ میلیون داوطلب و ۷۰ هزار امدادگر متخصص، امداد جاده ای، کوهستان و ساحلی را به صورت شبانه روزی انجام می دهد و برای ایجاد پوشش سراسری و پاسخگویی به حوادث به این ابزارها اکتفا نکرده و خانه‌های هلال را در نقاط مختلف کشور تاسیس کرده است.

کولیوند با بیان این که کلید مقابله با سوانح، توسعه آموزش‌های همگانی است، گفت: ارائه آموزش امدادی به دانش آموزان و دانشجویان نمونه ای از روند توسعه آموزش های همگانی در میان جامعه توسط هلال احمر است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران افزود: رکن دیگر مقابله با حوادث، تجهیزات و لجستیک است که هلال احمر ایران در حال حاضر با بهره گیری از توان هوایی ۱۸ فروند بالگرد، صدها خودروی امدادی و با تاسیس انبارهای ذخیره اقلام زیستی، گام موثری در این عرصه برداشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020400206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha